Har ett badrum i blivande i min sommarstuga. Golvet består av 22 mm golvspån på reglar c 600. Mått 3x1,9 m. Längst in i rummet, mot kortväggen, kommer jag att installera tvättmaskin och duschkabin; närmast dörren wc och tvättställ. Dörren sitter på motsatta kortväggen. Golvbrunnen är placerad 900 mm från bakväggen och 450 mm från ena långväggen.
Nu till min fundering. Jag tänker mig att limskruva ytterligare ett lager 22 golvspån utan fall från dörren och 1,7 m in i badrummet, därefter bara flytspackla resterande 1,3 m till bortre kortväggen, dvs runt golvbrunnen samt under tvättmaskin och duschkabin. Detta innebär flytspackling mot kanten på andra laget golvspån. Ovanpå detta helsvetsad plastmatta. Inte i första hand kanske för att spara flytspackel, utan mest för att den ytan känns mer "hanterbar" för någon som inte har någon erfarenhet av flytspackling... än...!
Någon som har erfarenhet av detta? Största osäkerheten är naturligtvis skarven mellan golvmaterialen, och om den kommer att synas i plastgolvet över tiden? Samtidigt blir ju 2 lag limmat golvspån också en rätt styv konstruktion. Alla tips mottages tacksamt.

Jag gjorde så i duschen för att få fall mot golvbrunnen, en ruta 1*1 meter var inga problem att fixa som nybörjare, och resten av rummet behöver inte fall, bara inte bakfall

• Gilla
Neptim800
  • Laddar…
Precis min tanke! Du har inte fått någon synlig "rand" i golvmattan vid fogen?

BirgitS
  • Gilla
Mellansvedis
  • Laddar…
U
Går ju flytspackla delar och sen fallspackla allt där det inte behovs så mycket fall för hand efter

N Neptim800 skrev:
Precis min tanke! Du har inte fått någon synlig "rand" i golvmattan vid fogen?
Jag la klinker efteråt, mindre storlek vid duschen och större på resten,

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.