Har anlitat en firma och fått våra gamla golv slipade och behandlade. Dock har det inte gått helt smärtfritt då flisor saknas i golvet.
Enkelt åtgärdat med kemiskt trä sa hantverkaren, men jag är helt okunnig och vill ogärna ge mig in på nåt jag inte behärskar: jag har ju köpt en tjänst just därför att jag inte kan själv. Det är alltså större än vad det ser ut på bild...
är det helt orimligt att kräva att firman fixar det trasiga? Hur hade ni gjort?
Tacksam för input.

• Slipat trägolv med synligt flisat och skadat område vid en fog mellan plankorna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Slipat trägolv med en synlig flisa som saknas vid plankans kant, nära en vägg.
    Skapa konto
  • Slipat trägolv med synliga flisor och sprickor som behöver lagning.
    Skapa konto
Det beror väl mycket på vad det är för tjänst du har beställt av golvföretaget. Ska man ha ett gammalt undergolv som ytskikt så får man nog räkna med springor, glipor och hål, det beror ju på kvalitén på golvmaterialet. Du får väl försöka be dem om att de fixar det, men att lägga i lite kemiskt trä klarar vem som helst som kan baka en bulle. Resultatet kommer ju dock att synas väldigt tydligt då det blir en enfärgad ifyllning.

Du kan prova fylla mindre skador med Rubinol. Den är linoljebaserad och finns i träliknande kulör. Springor osv går eventuellt entullt ordna med att knacka ner linulltråd.

Skrapa lös det värsta så man undviker blodutgjutelse och släng sen en matta på det ev. Enklast och ser bäst ut. Ett dåligt undergolv kommer aldrig se bättre ut med div utfyllnader..........då är det enklare att leva med det istället.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.