922 läst · 4 svar
922 läst
4 svar
Flexibatts och stålreglar
Hej,
Håller på att bygga innerväggar och fått levererat Flexibatt, bredd 410 mm. Jag bygger väggarna med stålreglar (45cc) och inser snabbt att isolerplattorna är för smala. Pratade med byggvaruhandlaren och dom ska enligt utsago expandera till 450 mm. Problemet är att jag bygger väggar framför en gammal putsad vägg, med luftspalt på cirka 5 cm mellan gammal och ny vägg. Det vill säga, jag kan inte luta skivorna mot en "bakre" gipsskiva, skiten ramlar med andra ord ut.
Är detta verkligen rätt osilering för ändamålet?
Mvh: Anders
Håller på att bygga innerväggar och fått levererat Flexibatt, bredd 410 mm. Jag bygger väggarna med stålreglar (45cc) och inser snabbt att isolerplattorna är för smala. Pratade med byggvaruhandlaren och dom ska enligt utsago expandera till 450 mm. Problemet är att jag bygger väggar framför en gammal putsad vägg, med luftspalt på cirka 5 cm mellan gammal och ny vägg. Det vill säga, jag kan inte luta skivorna mot en "bakre" gipsskiva, skiten ramlar med andra ord ut.
Husägare
· Stockholm
· 673 inlägg
Skär dem på diagonalen så kan du skjuta upp och ner för att få dem till rätt bredd. Precis samma som man gör om man oavsett vilken bredd man felaktigt har köpt på isoleringenA ankan_84 skrev:Hej,
Tack för hjälpen. Ska byta dom resterande paketen, men göra som du skriver på det paketet som är öppnat.I Installation skrev: