3 058 läst · 3 svar
3k läst
3 svar
Fläckar och klister..
Hej alla!
Ny på forumet men läst här lite i smyg ett tag. Har rätt så nyligen satt in ett par nya fönster och en altandörr. Har dock råkar skvätta lite färg på mina fönster och på altandörren hade tillverkaren klistrat fast kartongen med skruvarna, pluggarna och det andra som ingick.
Vad för sorts medel använder man för att ta bort det med? Klistret består av något skummgummi liknade mojs + riktig tejp...
Tacksam för alla svar.
Ny på forumet men läst här lite i smyg ett tag. Har rätt så nyligen satt in ett par nya fönster och en altandörr. Har dock råkar skvätta lite färg på mina fönster och på altandörren hade tillverkaren klistrat fast kartongen med skruvarna, pluggarna och det andra som ingick.
Vad för sorts medel använder man för att ta bort det med? Klistret består av något skummgummi liknade mojs + riktig tejp...
Tacksam för alla svar.
Aceton eller kemiskt ren besin brukar bita på klistret. Är det på glaset kan man även skrapa med ett rakblad.
Är det kartong som sitter på karmen går den antagligen att ta bort med en blöt disktrasa och lite gnuggande. Det blir så när kartongen är fuktig.
Sitter det på glaset skulle jag använda ett rakblad som sagt.
Sitter det på glaset skulle jag använda ett rakblad som sagt.