Medlem
· Älvsborgs län
· 15 inlägg
Hej!
Jag har blivit med gammalt hus som har en massa klaffventiler i skick som bifogade bilder. Dammigt och smutsigt, med getingbon och allt möjligt. Vad skulle ni lite lagom händiga gjort i mitt läge? Börja med att städa kanalerna? Ska jag sätta in någon slags rör i hålen? Byta klaffarna helt (vet inte hur de sitter)? Sätta in filter i kanalerna? Tacksam för tips och tankar.
Jag har blivit med gammalt hus som har en massa klaffventiler i skick som bifogade bilder. Dammigt och smutsigt, med getingbon och allt möjligt. Vad skulle ni lite lagom händiga gjort i mitt läge? Börja med att städa kanalerna? Ska jag sätta in någon slags rör i hålen? Byta klaffarna helt (vet inte hur de sitter)? Sätta in filter i kanalerna? Tacksam för tips och tankar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Västra Götaland
· 2 959 inlägg
Rengör, sätt in insektsnät. Är det inget galler i ytterventilen så rulla ihop lite hönsnät så inte mössen kommer igenom.
Produkter som diskuteras: "insektsnät"
Insektsnät
Insektsnät är ett effektivt sätt att hålla oönskade insekter borta från hemmet, samtidigt som det tillåter frisk luft att cirkulera. De är särskilt användbara under sommarmånaderna när fönster och dörrar ofta hålls öppna.
Läs mer
Medlem
· Älvsborgs län
· 15 inlägg
Insektsnät tänker jag är bra, funderar även på att trycka in såna här i hålen: https://www.clasohlson.com/se/p/36-...ZAHqHOAaCawwVB22R1LwDRwz99Om2pHBoC3u4QAvD_BwEI InsidersUnited skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 2 959 inlägg
Blir bra, jag brukar klämma in myggnät under ramen i ventilerna. Men vik lite hönsnät några gånger så ni inte får in fyrbenta vänner)
Medlem
· Korpilombolo
· 3 346 inlägg
Tänk på att det kan vara en skiva asbestkartong på insidan av såna ventiler.
Medlem
· Älvsborgs län
· 15 inlägg
Produkter som diskuteras i tråden