2 042 läst · 16 svar
2k läst
16 svar
Fixa displayport på en PC utan att köpa nytt graikkort?
Sida 1 av 2
Jag har hittat en HP stationär dator som är prisvärd. Datorn har ett "on board" -grafik av senaste modell som klarar 4K upplösning, MEN, eftersom datorn saknar displayport så kan man inte nyttja den höga upplösningen.
Jag vill hålla ner kostnaderna o slippa köpa nytt grafikkort. Finns det någon annan fiffig lösning för att trolla fram en displayport? ....tror inte det faktiskt men kollar här ändå.
Jag vill hålla ner kostnaderna o slippa köpa nytt grafikkort. Finns det någon annan fiffig lösning för att trolla fram en displayport? ....tror inte det faktiskt men kollar här ändå.
Även jag tyckte det va konstigt så jag kontaktade återförsäljaren o googlade på HP´s hemsida. En produkt kan idag ofta heta samma sak men finnas i flera olika versioner/konfigureringar. Och i detta fall antar jag efter mina undersökningar att den dator som säljs i Norden(och kanske hela Europa) saknar displayporten, men i usa kommer den med port. Varför kan men verkligen fråga sig, känns som man medvetet "pluggat" funktionen för att styra över modellutbudet/försäljningsstrategin.MathiasS skrev:
Det är bara displayporten som kan leverera i 4k (samt thunderbolt på mac)
Jag kan köpa ett begagnat kraftfullare grafikkort med displayport, som man tom kan leka lite med (spela) men då måste jag köpa nytt power supply för 7-800kr och slita ut det gamla (vet inte om jag har lust rota i en ny dator med alla kablar redan snyggt dragna)
Jag har ännu inte beställt datorn, ville kika runt lite först o kolla om jag kan lösa denna puck, Jag har sett ett par moderkort men aldrig sett att det skulle finnas extra video-utgångar. Men det skulle va sjysst om så var fallet.ikeo skrev: