Hej
Jag tog för ett tag sedan in en firma för att foga om mitt badrum. Det va inget fel på den fog jag hade men den va liksom ful och hade gulnat och vissa glipor fanns. Jag orkade inte riktigt göra det själv så tog in offerter och valde en firma.

Överlag så blev resultatet dåligt med överfyllda fogar, kornig fog och glipor de missat, men till saken hör att fogen I badrummet inte har härdat. Hela golvet färgar av sig om man tar med en blöt trasa på golvet. På både väggarna och golv så försvinner fogen om jag skulle dra med mitt finger och vatten.

Jag ville ju såklart att företaget skulle åtgärda detta. Tråkigt nog gjorde de sig otillgängliga över tid, för att sedan bemöta mig som att jag va jobbig. När de väl varit och tittat sa de att de va produkten och fogens fel och att de tänkte utreda. Därefter skrev de och sa att de inte tänkte fakturera mig och att jag får ta in någon annan som gör om det. Jag kan bara inte förstå hur det kan ha blivit så fel. Hur har man inte kunnat få till så fogen har härdat? Känns så konstigt att man som hantverkare inte kan blanda fog eller har ni några andra tankar?
Kan inte heller förstå att jag har råkat ut för detta när jag trodde att jag va så noga. Kan man göra om fogningen eller är det förknippat med någon risk, vad tror ni?
 
Kan du posta lite bilder och gärna också en bild på offerten du accepterat så man förstår vad det är ni kommit överens om?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.