Hej alla glada.

Jag tänkte kasta ut en blänkare om att få hyra en grävmaskin några dagar i sommar....  Har tänkt leka mullvad i trädgården  ;)

Annars ringer jag benke/bosse/hasse/kenta eller vad nu en grävmaskinist kan heta och pröjsar honom med några nytryckta sedlar - fast nackdelen är att man måste jobba mer strukturerat då och hinna med allt på så kort tid som möjligt...

Stockholmstrakten är platsen som gäller.

Nej, adressen fungerar inte.

citat,Annars ringer jag benke/bosse/hasse/kenta eller vad nu en grävmaskinist kan heta och pröjsar honom med några nytryckta sedlar .

För du har inga fördomar va? ;D. Ett råd är att leja en grävmaskin och betala dess förare. En kille som sitter i en maskin hela dagarna får jobbet gjort på halva tiden mot en som aldrig suttit i en maskin.

Är maskinförare själv och det är inte bara en gång som man fått åkt och *tagit reda* på självmeckare ::) . Ett gott råd, betala föraren en slant och ordna lite fika så ordnar det sig.

Det lilla lilla problemet är att vi tänkt gräva både här och där i trädgården men inte på en gång. Därför skulle en "kan bäst själv"-lösning funka i detta fall. Stubbar skall bort, kompost rivas, stenar flyttas, balkongplintar grävas ur osv osv osv.

Gick runt i grannskapet och såg en minigrävare på en tomt - såg ut som den bodde där. Ska ta mej tid att fråga denne om man kan hyra maskinen (+ev maskinist).

Har du stubbar som skall bort - tänk på att en minigrävare står sig slätt mot en rejäl stubbe. Det krävs kraftiga doningar för att rubba något som inte flyttat sig de senaste 100 åren....

Det gäller stubbar från gamla fruktträd och något konstigt prydnadsträd... diameter max 15-20 cm.

Vi har dessutom alldeles för många förvildade syrenbuskar, 30 m häck, vildvin andra planteringar vi vill röja...

Måste ju få fotbollsplanen redo inför EM-finalen!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.