Har varit på banken och fått klartecken för att låna 3milj.

Letar efter ett hus på 1,5 plan stort kök med mycke skåp/lådor. Hall som rymmer garderober (pax2*1m) hatthylla. Detta när ytterdörren så man slipper gruset hamnar i hela huset. Stort sovrum och ett arbetsrum nere.
Gärna bastu.
Övervåning med 2 sov ca12 kvm var, allrum och badrum.

Jag har bläddrat i alla kataloger men det finns inget hus som har allt jag vill ha.

Ni (barnfamiljer)som bygger idag hur löser ni klädförvaringen i hallen?
Overaller vinterskor mm.

Hoppas ni ni har något förslag.

Hadet
L-G
 
Kontakta en husfirma som ritar huset efter just dina egna önskemål, om du söker på forumet kan du säkert få tips om både företag som bygger i prefab och lösvirke. Vi är en familj med två små barn, vi har precis flyttat in i vårt nybyggda hus. Ett av kraven på vårt hus var att hallen skulle vara stor och välkomnande, vi har en klädkammare i direkt anslutning till vår hall som med rätt förvaring rymmer det mesta av skor, ytterkläder och annat som vi inte vill ska synas.

Pernilla
 
Vi bygger med Eksjöhus, vi har ritat vårt hus helt själva och sen har Eksjöhus byggt det exakt som vi ville ha det. Kostar inget extra att få det efter egen ritning.
 
De flesta husföretag är öppna för att göra ändringar i planlösningen, ibland gratis. Det är bara att spåna på...
 
VI grundade med denna ritning som vi sedan ritade om en hel del, vi hade snarlika krav som de du beskrivit, dock la vi ribban på 10m2 för barnrummen vardera.

Bollebygds-Hus AB - Valfrihet som standard plan.jpg

Visseligen är det inte 1,5 plans heller, utan etage, d.v.s. nedre plan är på denna ritning 1.20 lägre.

/ J
 
Vart ska du bygga?
 
Står i valet att renovera nuvarande radhus för 400kkr och då få en boendekostnad på ca 8 400 inkl. allt eller bygga nytt för ca 2,4 som då ger mig en kostnad av 11 400. jag har då räknat på en driftkostnad på 2500 för el,vatten och sopor mm. Dom på banken trodde på en driftkost på 39 000/år

Tycker det låter högt efter vad jag läst här men jag kan inte dom här siffrorna, bott nästan hela livet i samfällighet med fjärrvärme.

Hadet
L-G
 
Hej L-G

Jag tycker att du skall söka på Bollebygdshus i detta forum, du får då möjlighet att ta del av hur de beter sig mot sina kunder. Det finns nog nöjda kunder också, men vi är flera som råkat riktigt illa ut. Du skall i vart fall inte tänka på att skriva avtal med dom utan att först ha gått igenom handlingarna med en advokat.

Tänker du totalentreprenad och/eller arkitektritat, som vi gjorde, skall du direkt vända dig till ngn annan. Bollebygdshus klarar helt enkelt inte av att hantera ett projekt som innehåller något utöver det vanliga. Begreppet "valfrihet" hör inte hemma i deras slogan.

Lycka till
/MF
 
Lutar just nu åt Eksjöhus kvadraten eller ugglan 147, ska börja träffa säljarna nu.

Har reserverat en tomt nu så vi är lite på väg nu.

Hadet
L-G
 
Om du ska bygga i Skaraborgs området så tycker jag att du ska ta kontakt med JB-Villan
 
Kolla med KarlsonHus. Deras villa Annie går att bygga med ett extra rum (sovrum) på bottenvåningen. Annars är kanske Katrine ett alternativ. De ritar gärna om efter önskemål. Och jag tror inte att man hittar många missnöjda kunder hos dem. Lycka till!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.