228 läst · 1 svar
228 läst
1 svar
Finns det något enkelt jag kan testa för att felsöka en avfuktare?
Jag har en avfuktare, woods wdd80, som stått i vårt frostsäkra förråd i drygt två år. Nu har den börjat ge upp.
Fläkten startar när man sätter på den. Första sekunden på full fart som när den avfuktar, men går sedan ner på lågvarv som när den håller på att torka upp sorptionsmassan. Alarmlampan lyser. Instruktionsboken ger ingen vägledning, tyvärr.
Jag har skruvat upp chassit, men inget är uppenbart fel. Alla kretskort ser okej ut. Med utrustning bestående av en skruvmejsel och en multimeter, vad kan jag göra? Eller är det bara att ge upp och köpa en ny?
Fläkten startar när man sätter på den. Första sekunden på full fart som när den avfuktar, men går sedan ner på lågvarv som när den håller på att torka upp sorptionsmassan. Alarmlampan lyser. Instruktionsboken ger ingen vägledning, tyvärr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har skruvat upp chassit, men inget är uppenbart fel. Alla kretskort ser okej ut. Med utrustning bestående av en skruvmejsel och en multimeter, vad kan jag göra? Eller är det bara att ge upp och köpa en ny?
Produkter som diskuteras: "multimeter"
Multimetrar
Multimetrar är mångsidiga instrument som används inom elektronik och elteknik för att mäta olika parametrar som ström, spänning och resistans. De kan vara digitala eller analoga och är ett oumbärligt verktyg för alla som regelbundet
Läs mer
Jag gissar att den har sensorer för att mäta fukten och kanske någon behållare? Dessa hade jag börjat med att undersöka.G Genomklok skrev:Jag har en avfuktare, woods wdd80, som stått i vårt frostsäkra förråd i drygt två år. Nu har den börjat ge upp.
[bild]
Liknande trådar
-
Finns det något värde i en begagnad elpanna och varmvattenberedare?
Värme allmänt -
Finns det något "rätt sätt" för genomföring i tak?
Ventilation -
Finns det någon som vet något om NIBE F760 Frånluftsvärmepump
Värmepumpar -
Finns det något Tec7 INTE fäster mot? Behöver göra en mall runt en stövellagning
Färg, Måla & Tapetsera -
Hur får jag bort silen på en Grohe handfatblandare? Den ligger något infälld på undersidan av kranet. Finns det en originalverktyg?
Badrum