Jag har några gamla takarmaturer med Halospot GY4 halogenlampor 20 W 12 V. De har en spridningsvinkel på 8 grader. Har letat lite efter något liknande med LED, men LED-spotlight verkar innebära "lampa som lyser lite hur som helst". 35 grader anses vara "spot" och jag såg någon enstaka med 24 graders spridning. Det här var MR11/GU4. Blir det inte bättre? Finns det < 10 grader?
https://ledmegastore.se/spectrum-le...EALw_wcB#/33-kulor-varm/37-dimbar-inte_dimbar
Kan den passa din armatur? Är sensorn kompatibel med LED lampor?
Kan den passa din armatur? Är sensorn kompatibel med LED lampor?
Jag hade ett par GY4 spottar, men det var så udda, så dem har jag pensionerat. Till GU 5,3 finns rätt stort utval i spridningsvinkel, GU 4 också skralt, men ändå en del.M munge skrev:Jag har några gamla takarmaturer med Halospot GY4 halogenlampor 20 W 12 V. De har en spridningsvinkel på 8 grader. Har letat lite efter något liknande med LED, men LED-spotlight verkar innebära "lampa som lyser lite hur som helst". 35 grader anses vara "spot" och jag såg någon enstaka med 24 graders spridning. Det här var MR11/GU4. Blir det inte bättre? Finns det < 10 grader?
Liknande trådar
-
Vad är detta för rör i mitt badrum och finns risk för fuktskador?
Badrum -
Robotgräsklippare med eget simkort/Wi-Fi finns det?
Robotgräsklippare -
Varför finns det ett 40-option på armeringsdistanserna?
Grund & Markarbeten -
Finns det verkligen inga utdragbara köksfläktar på 70 cm..?
Kök -
Finns det alltid glimtändare?
El