651 läst · 8 svar
651 läst
8 svar
Finns det fördragen 10mm flex?
Hej
Skull behöva dra en kabel dolt men skulle behöva smalare än 16mm. Ja elektriker skall göra men nu spårar jag o inser att det inte går att spåra djupare än att 10mm får plats. Det kan inte vara ett styvt rör… om det inte finns fördragen så funkar tomma också.
Hur gör man annars?
Jag har letat på nätet men svårt hitta..
Skull behöva dra en kabel dolt men skulle behöva smalare än 16mm. Ja elektriker skall göra men nu spårar jag o inser att det inte går att spåra djupare än att 10mm får plats. Det kan inte vara ett styvt rör… om det inte finns fördragen så funkar tomma också.
Hur gör man annars?
Får man putsa in kabel? Vilken då? Alla säger a man inte får???
Medlem
· Blekinge
· 10 476 inlägg
Klart du får putsa/gipsa in kabel. Måste vara rätt kabel dock.
T ex EQQ (S05Z1Z1-U), halogenfri, B2ca från Gelia.
T ex EQQ (S05Z1Z1-U), halogenfri, B2ca från Gelia.
Redigerat:
EKLK och EKK får putsas in.A Andreas Kneg skrev:
T ex
https://www.lampgrossen.se/produkt/Elkabel-EKK-LIGHT-4-x-15
Redigerat:
Regla ut väggen eller dra utanpåliggande, 10 mm funkar inte i en elinstallation, möjligen i vissa speciella ändamål.A Andreas Kneg skrev:Hej
Hur gör man annars?
Liknande trådar
-
Finns det någon elmätare med display för laddbox
Laddboxar & Elbilar -
Max längd på regel för att undvika stödstolpar / svikt. Finns det någon hobby-konstruktör som kan hjälpa? Specialfall.
Altan & Uteplats -
Hur smala kapslingar finns det?
El -
Finns det Schuko trippel uttag för 3 faser?
El -
Finns det något Tec7 INTE fäster mot? Behöver göra en mall runt en stövellagning
Färg, Måla & Tapetsera