Hej!
Jag har en halvstor klädhammare som jag skulle vilja använda till vanlig boyta, och kunna ha dörren öppen.

Men det som krånglar till är att den har så kallad Garderobsdörr Belysning (rätt namn?), Som bara tänds när dörren är öppen och släcks först när dörren stängs.

Det finns ett jordat eluttag i klädkammaren, så jag tänkte göra det lätt för mig och sätta en vägglampa istället.

Men min fråga är, Finns det någon fake-glödlampa (dummy?) som jag kan sätta i e27 gängorna så jag slipper skruva bort Garderobsbelysnings armaturen? (som annars är tänd hela tiden om dörren är öppen).

MVH / Tobias
 
  • Garderobsbelysning tänd ovanför kläddörr med e27-sockel markerad, söker efter dummy-glödlampa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tänd garderobsbelysning monterad ovanför dörr, troligen med sensor, i ett mörkt utrymme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
Silvertejp?
 
  • Gilla
Uffe A
  • Laddar…
sätt dit en glödlampa med trasig glödtråd
 
En gammal trasig glödlampa ?
 
Sätta i en gammal trasig lampa så lyser det inte samtidigt som du inte kommer åt en öppen lampsockel.
 
En IKEA Trådfri lampa med fjärrkontroll så kan du tända/släcka lampan hur du vill.

/M
 
  • Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
M mgranbom skrev:
En IKEA Trådfri lampa med fjärrkontroll så kan du tända/släcka lampan hur du vill.

/M
Inte när dörren är stängd.
 
En propphuv.
 
  • Gilla
udihow
  • Laddar…
Eller skruva ur lampan och låt bli att pilla i lamphållaren
 
  • Haha
Xaktly
  • Laddar…
E
Jag hade:
Plockat bort det.
 
E El-Löken66 skrev:
Jag hade:
Plockat bort det.
Nu var det ju inte det han frågade efter. För han ville ju slippa att plocka bort den.
 
E
R roli skrev:
Nu var det ju inte det han frågade efter. För han ville ju slippa att plocka bort den.
Jaha. Ursäkta då!
Men det hade jag gjort i alla fall.

Köp en propphuv och skruva i då, du kan måla porslinet svart och glaset rött så blir det som ett öga.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.