693 läst · 16 svar
693 läst
16 svar
Finns det bäddsoffor som är sköna?
Sida 1 av 2
Finns det bäddsoffor som är sköna att sova i?
Letar övernattningslägenhet stor nog för 2 pers. En bäddsoffa som fungerar kapar kvadratmeterbehovet ganska rejält.
Letar övernattningslägenhet stor nog för 2 pers. En bäddsoffa som fungerar kapar kvadratmeterbehovet ganska rejält.
Om lägenheten ligger I större stad och är till för rekreation och om ni vid besök kommer hem sent med ett vinpaket innanför västen så kanske man kan hitta nåt som inte knäcker ryggen iaf. Annars, nej.Totte_S skrev:
Det är min erfarenhet också. Det löser sig dock eftersom sängpartnern sagt definitivt nej till bäddsoffa 😁Kretikos skrev:
Tycker själv att bäddsoffor är OK att sova i men obehagliga att sitta i. Måtten feldimensionerade för bekväm sittställningTotte_S skrev:
Redigerat:
Soffa som är en schäslong bred nog för två personer (minst 160 cm) är inte det en dubbelsäng med ryggstöd?4774 skrev:
@Totte_S
Skulle det inte fungera med en dubbelsäng som går att göra bekväm som (halv)sittmöbel med ryggplymåer och stora kuddar?
Sängskåp är kanske ett alternativ som möjliggör en riktig säng?
Nu är vare sig jag eller maken speciellt stora utan vi ligger bra tillsammans tom i en 80 säng. Vi tycker helt enkelt om varandra väldigt mycket. Finns det hjärterum finns stjärterum 😂BirgitS skrev:
När vi var drygt 20 och nyförälskade så klarade vi visserligen av att sova i en 90-säng men vi sov verkligen inte bra. Sambon är över 190 cm lång med långa ben så ligger han på sidan tar han upp 90 cm bredd. Så jag utgår ju från mina erfarenheter4774 skrev:
Jag är 165 cm och väger 42kg och gubben 174 och väger 69kg. Så vi är inte så stora men väldigt lagom för varandra 😀BirgitS skrev:
Tack för all input. Tror vi landat i att bäddsoffor är en dålig kompromiss, och att det finns bättre alternativ. Min kära bättre hälft o jag har landat i att det nog blir två enkelsängar och två feta fåtöljer. Återkommer kanske när det är på plats