15 574 läst · 4 svar
16k läst
4 svar
Figursåga (förkroppa) hålkälslist.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Kolla in det här kontot : https://instagram.com/carpentry_bymar?igshid=j00j9paxe87z
Om man ponerar att du har en målad list, så såga den som om du skulle gera den, slipa/såga/tälj/fila sedan bort den del av snittet som är/skulle varit omålat så att detta blir parallellt med mötande list
Om man ponerar att du har en målad list, så såga den som om du skulle gera den, slipa/såga/tälj/fila sedan bort den del av snittet som är/skulle varit omålat så att detta blir parallellt med mötande list
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "såga fila"
Sågar & filar
Vårt sortiment av handhållna sågar och filar är utformade för att möta alla dina snickeri och metallbearbetningsbehov. Vi har ett brett utbud av sågar, inklusive bågsågar, sticksågar, fogsvansar och mycket mer. Våra sågar är tillverkade
Läs mer
Alla lister går inte att förkroppa på det enkla sättet då materialet liksom inte räcker till... ett solitt hålkäl som fyller ut ända in i hörnet borde gå men de är ju oftast tunna i realiteten... Så...
Hålkäl har jag fått ge upp på och gerat som vanligt...
Hålkäl har jag fått ge upp på och gerat som vanligt...
Hej,
Skulle bara vilja tacka för tråden, använde mig av detta också i ett av de få rummen jag inte rev innertak så allt var ... inte rakt.
Efter man fått in snittet var det lättare än att gera hålkälslist på ojämnt innertak.
Tack för tråden
Skulle bara vilja tacka för tråden, använde mig av detta också i ett av de få rummen jag inte rev innertak så allt var ... inte rakt.
Efter man fått in snittet var det lättare än att gera hålkälslist på ojämnt innertak.
Tack för tråden
Produkter som diskuteras i tråden