Blir galen på att min uppkoppling bryts för jämnan. Avbrottet är knappt märkbart när man slösurfar men desto mer kännbart i videomöten. I videomöte tappar jag uppkopplingen 3 till 4 ggr på 30min möte, då jag får vänta 10sekunder att uppkopplingen fungerar och sen hoppa in i mötet.
Liknande vid TV tittande, filmen kan frysa då och då men snabbt komma igång igen.

Fiberoperatör: Ownit (150mbit)
Nätägare: Telia
Placering: Inkommande Fiber och Switch i tvättstugan, Dator i kontoret och TV i vardagsrummet
Koppling Dator: Inkommande Fiber -> Switch -> Lan till Kontor -> Google WiFi -> Dator (samma problem LAN eller WiFi)
Koppling TV : Som ovan men Google Wifi -> Accesspunkt med LAN till TV

Har pratat med Ownit flertalet gånger men får ingen support då de meddelar att allt ser bra ut från deras håll (antar att de bara kan se att internet levereras utan avbrott sett över en längre tid och inte ned på minut)

Har någon förslag på vad jag kan göra?
Router och Switch har startats om flertalet gånger. Routern har fungerar felfritt i år i min andra bostad.

Tacksam för hjälp
 
  • Gilla
cZuLLLL och 1 till
  • Laddar…
Blir det någon skillnad om du kopplar in dig direkt på fiberboxen?
 
  • Gilla
klaskarlsson och 3 till
  • Laddar…
Fiberbox till Router? eller Fiberbox till Dator?
 
Unikt namn
Hur gamla är nätverkskablarna?
 
J Jimpalimpa83 skrev:
Blir galen på att min uppkoppling bryts för jämnan. Avbrottet är knappt märkbart när man slösurfar men desto mer kännbart i videomöten. I videomöte tappar jag uppkopplingen 3 till 4 ggr på 30min möte, då jag får vänta 10sekunder att uppkopplingen fungerar och sen hoppa in i mötet.
Liknande vid TV tittande, filmen kan frysa då och då men snabbt komma igång igen.

Fiberoperatör: Ownit (150mbit)
Nätägare: Telia
Placering: Inkommande Fiber och Switch i tvättstugan, Dator i kontoret och TV i vardagsrummet
Koppling Dator: Inkommande Fiber -> Switch -> Lan till Kontor -> Google WiFi -> Dator (samma problem LAN eller WiFi)
Koppling TV : Som ovan men Google Wifi -> Accesspunkt med LAN till TV

Har pratat med Ownit flertalet gånger men får ingen support då de meddelar att allt ser bra ut från deras håll (antar att de bara kan se att internet levereras utan avbrott sett över en längre tid och inte ned på minut)

Har någon förslag på vad jag kan göra?
Router och Switch har startats om flertalet gånger. Routern har fungerar felfritt i år i min andra bostad.

Tacksam för hjälp
Jag ser ingen Router i din beskrivning av hur det är kopplat.
Vad är det för router?
 
J Jimpalimpa83 skrev:
Fiberbox till Router? eller Fiberbox till Dator?
Fiberbox till dator tar bort alla felkällor inom huset.
 
Unikt namn Unikt namn skrev:
Hur gamla är nätverkskablarna?
Huset är bara 1år och jag flyttade in i juni
 
D Dilato skrev:
Jag ser ingen Router i din beskrivning av hur det är kopplat.
Vad är det för router?
Google WiFi = Router
det är en Google Wifi (2nd Gen) Mesh nätverk med totalt 3 access punkter
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
För att göra det enkelt att börja testa (slipper stå i källaren) kan du ju sätta kabeln i datorn istället för i routern.
Koppling Dator: Inkommande Fiber -> Switch -> Lan till Kontor->Datorn.

Vad är det för kvalitet på kabeln (Cat 6) och hur lång är den?
 
  • Gilla
klaskarlsson och 2 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
För att göra det enkelt att börja testa (slipper stå i källaren) kan du ju sätta kabeln i datorn istället för i routern.
Koppling Dator: Inkommande Fiber -> Switch -> Lan till Kontor->Datorn.

Vad är det för kvalitet på kabeln (Cat 6) och hur lång är den?
smart, ska testa.
Kabeln mellan router och vägg är ca 2m och var den som följde med routern. ska testa annan kabel och se om det blir bättre
 
Internetanalysresultat visar genomsnittlig ping på 156,6 ms och maximal ping på 8595 ms. Amsterdam serverval, pausknapp och stabilitetsstatus "Great".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Wow
enoch85
  • Laddar…
D Dilato skrev:
För att göra det enkelt att börja testa (slipper stå i källaren) kan du ju sätta kabeln i datorn istället för i routern.
Koppling Dator: Inkommande Fiber -> Switch -> Lan till Kontor->Datorn.

Vad är det för kvalitet på kabeln (Cat 6) och hur lång är den?
Och om det funkar, så koppla in en grej åt gången tills det inte funkar.

Funkar det inte i denna minimalistiska setup, ring din leverantör.
 
  • Gilla
Axtorp och 1 till
  • Laddar…
J Jimpalimpa83 skrev:
[media]
Länken funkar inte.
 
M Manhunter skrev:
Länken funkar inte.
uppdaterat
 
  • Gilla
Jhgbgvvvgvvkh
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.