Johan_A_M
KristoferL skrev:
Man borde väl knoppa snart men det är lite svårt att låta bli att konfigurera just nu! Antar att vi kan fortsätta använda denna tråd för frågor och tips!
Jag har inte ens börjat lägga in enheter ännu :D Så jag kanske börjar lite i fel ände men är det nån som hittat någon bra källa med "custom icons", tycker det saknas några ...

Kommer nog att köra halvdag på jobbet i morgon! Frugan ska bort, minsta barnet följer med en kompis hem så det blir jag och Fibaron i morgon, hörde jag någon säga pizza!? (y)
Hahaha, vi sitter väl ett helt gäng nu och gör e x a k t samma saker :D
Jag tycker med att det saknas en del, och för en som inte har barn är det lite frustrerande när de har 6 ikoner för olika barnrum, haha! Har letat lite efter custom icons men inte hittat några riktigt bra. Kollat på graphicriver och några andra oftast bra siter men intet. :confused:
 
Johan_A_M skrev:
Hahaha, vi sitter väl ett helt gäng nu och gör e x a k t samma saker :D
Jag tycker med att det saknas en del, och för en som inte har barn är det lite frustrerande när de har 6 ikoner för olika barnrum, haha! Har letat lite efter custom icons men inte hittat några riktigt bra. Kollat på graphicriver och några andra oftast bra siter men intet. :confused:
OK! Ska leta vidare jag också, det borde finnas någon ute i världen med för mycket fritid som gjort ett gäng snygga ikoner!
Har i alla fall kopplat upp tre pluggar än så länge, men tror jag ger upp nu :) Börjar bli för trött! Lyckades i alla fall få till en scen som tände dem alla tre (y)
Nu vill jag ju bara köpa mer grejer!!
 
Finns en hel del ikoner i en tråd på forum.fibaro.com
 
Precis den jag menade! Finns en hel del godbitar där. Annars en Google bildsök begränsad på storleken 128x128 med typ "toilet icon png" osv ger en del vettigt.
 
Mycket bra!

Installerade tre wallplugs igår kväll, allt fungerade bra! Det enda jag märker är att den tappar kommunikationen med dem ibland. Nu är det som sagt bara tre totalt i hela huset och de sitter inte så nära controllern heller. Jag antar att det blir bättre när jag fått upp resten så den "länkar" ihop det ...

Vill bara åka hem just nu! :D
 
Redigerat:
Jag hade med lite strul med det i början, men allt eftersom man utökade så blev det bättre. Nu når enheterna överallt utan problem i vårt enplanshus på 200kvm
 
Jag brukar alltid lägga till mina nya enheter i närheten av HC2:an pga att jag tycker det strular mindre då med parkopplingen. Sen flyttar jag ut enheterna i huset där dem ska sitta. Har även ett script som jag kör efter en omflytta för att bygga om z-wave nätverket. Tror att HC2:an gör detta själv ibland men brukar trigga den själv för att verkligen veta att det körs. Har detta i scen som jag kallar "bygg om nätverk" som jag kör när jag flyttat om enheter:

fibaro:call(1,'requestNodeNeighborUpdate',1)

Tycker det fungerar kanon och har typ aldrig problem med döda noder. Den kommer trigga att ALLA noder i nätverket rapporterar in sina omkringliggande noder så man slipper göra ett krångligt script som ropar på alla noderna var för sig.
 
Johan_A_M
Armborg skrev:
Jag brukar alltid lägga till mina nya enheter i närheten av HC2:an pga att jag tycker det strular mindre då med parkopplingen. Sen flyttar jag ut enheterna i huset där dem ska sitta. Har även ett script som jag kör efter en omflytta för att bygga om z-wave nätverket. Tror att HC2:an gör detta själv ibland men brukar trigga den själv för att verkligen veta att det körs. Har detta i scen som jag kallar "bygg om nätverk" som jag kör när jag flyttat om enheter:

fibaro:call(1,'requestNodeNeighborUpdate',1)

Tycker det fungerar kanon och har typ aldrig problem med döda noder. Den kommer trigga att ALLA noder i nätverket rapporterar in sina omkringliggande noder så man slipper göra ett krångligt script som ropar på alla noderna var för sig.
Grymt, tack för att du delar med dig! :)
 
Johan_A_M
KristoferL skrev:
Se där! Tyckte jag kollade, men tydligen inte! Här fanns det en hel tråd om och med ikoner!
[länk]
Snyggt, det missade jag helt!
 
Armborg skrev:
Jag brukar alltid lägga till mina nya enheter i närheten av HC2:an pga att jag tycker det strular mindre då med parkopplingen. Sen flyttar jag ut enheterna i huset där dem ska sitta. Har även ett script som jag kör efter en omflytta för att bygga om z-wave nätverket. Tror att HC2:an gör detta själv ibland men brukar trigga den själv för att verkligen veta att det körs. Har detta i scen som jag kallar "bygg om nätverk" som jag kör när jag flyttat om enheter:

fibaro:call(1,'requestNodeNeighborUpdate',1)

Tycker det fungerar kanon och har typ aldrig problem med döda noder. Den kommer trigga att ALLA noder i nätverket rapporterar in sina omkringliggande noder så man slipper göra ett krångligt script som ropar på alla noderna var för sig.
Är detta samma funktion som "Konfigurera enheter på nytt" under Inställningar/Z-wave nätverk?
 
ImageUploadedByTapatalk1393522837.205841.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Johan_A_M
Oh la la :) Så låt oss börja gissa! Rörelsedetektor?
 
Hc2 mini
 
Det är väl inte så mycket att gissa om, det är en ny Homecenter Lite, en något mindre basenhet. Antagligen med några begränsningar antar jag. Verkar konstigt att kalla den "lite" annars :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.