KumlaEkeby skrev:
Tja mängden usb portar och audio in och ut beror nog mest på att det är som jag förstått det ett standardmoderkort som dom sen klämt på ett styrkort för Z-wave.
Skruvar du bort den lilla aluminium brickan på baksidan så hittar du ju en vga port som du kan koppla på en skärm och sen ser du den boota upp med Linux.
Är förvånad att jag inte läst nån som försökt knäckt den sen lekt lite. Det borde ju öppna upp en hel del.
Vill man ha en Linux-dator att leka med så kan man nog komma undan bra mkt billigare än att köpa en hc och "bryta upp"
 
dhanjel skrev:
Vill man ha en Linux-dator att leka med så kan man nog komma undan bra mkt billigare än att köpa en hc och "bryta upp"
Tänkte mer på varför den hade USB portar å det är väl för det bara är en standard mini pc med Linux på. Sen att det är märkligt att nån inte försökt knäckt det så man kan kopiera hela systemet och bygga sin egen billigare HC2 och kanske också modifiera med egna funktioner :).
 
Ni som kör HC2, vilken firmwareversion använder ni nu? Får min i morgon eller övermorgon men tänkte kolla vad ni andra använder!
 
KristoferL skrev:
Ni som kör HC2, vilken firmwareversion använder ni nu? Får min i morgon eller övermorgon men tänkte kolla vad ni andra använder!
Näst senaste betan 3,582
 
Håller på med min HC2 och installerar lite prylar men får inte min foscam att dyka upp FI8918W. Har skrivit in rätt ip och port samt rätt användare och lösen och valt foscam.
Vad mer göra några tips? Har kollat lite på MJPG stream path misstänker att det är där det felar på nåt vis....
 
KumlaEkeby skrev:
Håller på med min HC2 och installerar lite prylar men får inte min foscam att dyka upp FI8918W. Har skrivit in rätt ip och port samt rätt användare och lösen och valt foscam.
Vad mer göra några tips? Har kollat lite på MJPG stream path misstänker att det är där det felar på nåt vis....
kolla på forum.fibaro.com där kommer upp trådar om diverse saker som ska inkluderas. alt finns ju zwaveforum.se om du missat det.
 
  • Gilla
KumlaEkeby
  • Laddar…
så här ser min url ut:
videostream.cgi?user=fibaro&pwd=xxx&resolution=8&rate=0
 
  • Gilla
KumlaEkeby
  • Laddar…
Är det möjligt att få HC2 att "prata" via en Airport Express och ett par aktiva högtalare? Till exempel väcka min son i hans rum :D eller spela ett ljud när någon är vid dörren ...
Frågan är väl kanske om det går att skicka ljud/tal via en Airport Express om det sitter ett par aktiva högtalare kopplade till den?
 
Nej inte än tyvärr. Då får du ha en proxy typ en raspbeery pi. Har själv 6 st AirPort express
 
dhanjel skrev:
Nej inte än tyvärr. Då får du ha en proxy typ en raspbeery pi. Har själv 6 st AirPort express
Kör du så?
 
Nej fick aldrig till det klockrent tyvärr
 
dhanjel skrev:
så här ser min url ut:
videostream.cgi?user=fibaro&pwd=xxx&resolution=8&rate=0
Har redan testat din, läste i nån annan tråd du hade skrivit den :).
Får detta inte att funka grymt störigt. JPG med 1 fps funkar men så fort jag checkar i Mjpg så står det bara no video.
 
fanns nån "kommando-url" man kan köra för att aktivera något (flummigt va), kan vara att den var för att aktivera mjpg, googla lite på det.
 
dhanjel skrev:
fanns nån "kommando-url" man kan köra för att aktivera något (flummigt va), kan vara att den var för att aktivera mjpg, googla lite på det.
Jo det har jag hittat nåt vet jag som jag testat och det hände inget vad jag minns. Men har också för mig att det var för HD kamera eller? Har du en FI8918W eller har du nån värre modell?
 
Har precis dragit igång min HC2 och har Firmware 3.548, eftersom den verkar radera alla användare och scener vid uppdatering (i alla fall de senaste FW) så kanske det är bäst att börja med att uppdatera till senaste som kom idag 3.590, nån som uppdaterat?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.