KristoferL skrev:
Har precis dragit igång min HC2 och har Firmware 3.548, eftersom den verkar radera alla användare och scener vid uppdatering (i alla fall de senaste FW) så kanske det är bäst att börja med att uppdatera till senaste som kom idag 3.590, nån som uppdaterat?
Japp jag har precis uppdaterat för 15min sen :)
 
KumlaEkeby skrev:
Japp jag har precis uppdaterat för 15min sen :)
Jag körde den också! Lika bra! :) Nu börjar äventyret!!
 
Johan_A_M
Fick mitt kit för ett par timmar sen! Vilken glädje att packa upp, det var längeseden jag dumflinade så :) Köpt en controller, ett himla gäng wallplugs, röksensorer och översvämningsskydd och ska precis börja leka lite :) Återkommer alldeles säkert med frågor under gång.
 
Johan_A_M skrev:
Fick mitt kit för ett par timmar sen! Vilken glädje att packa upp, det var längeseden jag dumflinade så :) Köpt en controller, ett himla gäng wallplugs, röksensorer och översvämningsskydd och ska precis börja leka lite :) Återkommer alldeles säkert med frågor under gång.
Lycka till. Tycker själv att det gick väldigt smidigt att få igång alla enheter. Har inte haft något som har krånglat. Det svåra tycker jag är att hitta på alla smarta saker man vill göra och kan göra 😃
 
Kan man koppla in och leka med HC2 och några wall plugs och dimmers för att senare flytta den till den plats som den ska stå på sen i framtiden (ca 1år framöver).
Måste man nollställa allt?
 
Johan_A_M skrev:
Fick mitt kit för ett par timmar sen! Vilken glädje att packa upp, det var längeseden jag dumflinade så :) Köpt en controller, ett himla gäng wallplugs, röksensorer och översvämningsskydd och ska precis börja leka lite :) Återkommer alldeles säkert med frågor under gång.
Sitter precis i samman sits :) har paketet framför mig aws :)
 
Wik83 skrev:
Kan man koppla in och leka med HC2 och några wall plugs och dimmers för att senare flytta den till den plats som den ska stå på sen i framtiden (ca 1år framöver).
Måste man nollställa allt?
Wallplugs går iaf hur bra som helst att flytta på. Skulle tro att det går bra att flytta HC2:an också även om jag inte har provat. Min erfarenhet är dock att man inte behöver vara så nära HC2:an som de skriver när man parkopplar. Parkopplade en 2x1,5kW insatsbrytare ute i garaget när boxen stod inne i huset. Är väl iaf 10-15m och ett antal väggar mellan dessa.
 
Johan_A_M
Wik83 skrev:
Sitter precis i samman sits :) har paketet framför mig aws :)
Jag tänker mig att vi har dig KumlaEkeby att tacka för det :)
Jag flyttar från min lägenhet till tjejens till helgen i väntan på att få drömhuset, så jag leker bara lite med några wallplugs för att lära mig systemet. Allting har gått väldigt smidigt förutom att jag har ett Unassigned/Ej tilldelad rum som jag inte kan bli av med. Är det någon som vet vad det innebär?
 
Redigerat:
  • Gilla
KumlaEkeby
  • Laddar…
Johan_A_M
iSnobben skrev:
Wallplugs går iaf hur bra som helst att flytta på. Skulle tro att det går bra att flytta HC2:an också även om jag inte har provat. Min erfarenhet är dock att man inte behöver vara så nära HC2:an som de skriver när man parkopplar. Parkopplade en 2x1,5kW insatsbrytare ute i garaget när boxen stod inne i huset. Är väl iaf 10-15m och ett antal väggar mellan dessa.
Visst är det så att varje enhet i sig förlänger nätverket?
 
Johan_A_M skrev:
Visst är det så att varje enhet i sig förlänger nätverket?
Japp stämmer bra. Vet dock inte om det hjälper just när man parkopplar. Det står ju iaf att enheten måste kunna prata direkt med boxen.
 
iSnobben skrev:
Wallplugs går iaf hur bra som helst att flytta på. Skulle tro att det går bra att flytta HC2:an också även om jag inte har provat. Min erfarenhet är dock att man inte behöver vara så nära HC2:an som de skriver när man parkopplar. Parkopplade en 2x1,5kW insatsbrytare ute i garaget när boxen stod inne i huset. Är väl iaf 10-15m och ett antal väggar mellan dessa.
Jag bor i garaget på övervåningen medans jag bygger klart huset. Men tänkte installera lite här ute för att lära mig och få lite kött på benen allt ska ju ut till huset sen.
 
Jag måste vara knäpp eller bara jävligt trött i huvudet.. men när jag ändrar något i HC2 så brukar man ju i regel i alla gränsnitt "spara" sina inställningar. Men det finns ta mig fan inte någon knapp att trycka på och så fort jag byter flik så är mina inställningar borta. Vad göra?
 
Man borde väl knoppa snart men det är lite svårt att låta bli att konfigurera just nu! Antar att vi kan fortsätta använda denna tråd för frågor och tips!
Jag har inte ens börjat lägga in enheter ännu :D Så jag kanske börjar lite i fel ände men är det nån som hittat någon bra källa med "custom icons", tycker det saknas några ...

Kommer nog att köra halvdag på jobbet i morgon! Frugan ska bort, minsta barnet följer med en kompis hem så det blir jag och Fibaron i morgon, hörde jag någon säga pizza!? (y)
 
Wik83 skrev:
Jag måste vara knäpp eller bara jävligt trött i huvudet.. men när jag ändrar något i HC2 så brukar man ju i regel i alla gränsnitt "spara" sina inställningar. Men det finns ta mig fan inte någon knapp att trycka på och så fort jag byter flik så är mina inställningar borta. Vad göra?
Disketten till höger, men den går bara att trycka på när den inte är grå ...
 
KristoferL skrev:
Disketten till höger, men den går bara att trycka på när den inte är grå ...
Tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.