Har precis inhandlat lite verktyg,,, första festoolen i samlingen är nu på plats, även andra och tredje.
Måste dock summera:
Deltaslipen jag köpte kan jag rekomendera!!!dock tveksamt om den är värd2600kr
Sänksågen med skena är mitt bästa köp hitills, värd varenda krona(4600kr) outstanding.
Köpte en skruvdragare/borr TDK 15,6...vilket jävla skrot, för 4900kr bör man få ngt bättre,missnöjd var jag inne i butiken och skulle lämna tillbaka den, men fick då ett erbjudande att få en massa tillbehör till den vinkelborrset, djuphålanslag,
ngn skruvhistoria etc etc, så jag beslöt att behålla den, men handen på hjärtat så får nog min kära panasonic ta plats i systainern...

Synd att man inte kan hitta ett märke som var bäst på allt, hade sätt betydligt snyggare ut i verkstan

Bara å gratta till bra köp!
...avundsjuk är väl ingen ide att säga att man är! ;)

P
ktm525 skrev:
Har precis inhandlat lite verktyg,,, första festoolen i samlingen är nu på plats, även andra och tredje.
Måste dock summera:
Deltaslipen jag köpte kan jag rekomendera!!!dock tveksamt om den är värd2600kr
Sänksågen med skena är mitt bästa köp hitills, värd varenda krona(4600kr) outstanding.
Köpte en skruvdragare/borr TDK 15,6...vilket jävla skrot, för 4900kr bör man få ngt bättre,missnöjd var jag inne i butiken och skulle lämna tillbaka den, men fick då ett erbjudande att få en massa tillbehör till den vinkelborrset, djuphålanslag,
ngn skruvhistoria etc etc, så jag beslöt att behålla den, men handen på hjärtat så får nog min kära panasonic ta plats i systainern...

Synd att man inte kan hitta ett märke som var bäst på allt, hade sätt betydligt snyggare ut i verkstan
jösses!! vad va de som gjorde att du tyckte skruvdragaren va skrot? :eek:

Själv har jag en C12 som jag är helnöjd med...

Vad var det du inte gillade med TDK:n?

/Jonas

Ja...eller vad var det jag gillade?
Balansen som , som festool själva påpekar som en fördel för denna maskin, vill ha en maskin som känns balanserad i handen när den är i arbete, det saknar den här.
Stark är den som en turbobil...gillar inte turbobilar, vill ha ärlig härlig kraft får början till slut...
allt detta som jag nämt är panasonicen överlägsen på.
en av två saker som festoolen är bättre på är ljudet, den låter inte mycket och den låter som den skall, panasonicen låter MYCKET och lite som om den skulle misshandlas hela tiden.
två, finns många fina tillbehör som jag saknar till panasonicen, tex en försänknings sats som försänker in skruvhuvudet borrar och skruvar på samma gång(borrar & skruvar gör ju skruven) hela grejen är ju att ngn fjäderbelastad mojäng hinner försänka in skruvskallen innan den nått dit.....

Men så länge systaianrarna går at köpa löst skall jag inte klaga:)

ktm525 skrev:
två, finns många fina tillbehör som jag saknar till panasonicen, tex en försänknings sats som försänker in skruvhuvudet borrar och skruvar på samma gång(borrar & skruvar gör ju skruven) hela grejen är ju att ngn fjäderbelastad mojäng hinner försänka in skruvskallen innan den nått dit.....
QUOTE]

Detta får du hemskt gärna förklara en gång till, låter ju intressant.

//Daniel

Hej...
Om vi utgår från en bitshållare, bitsen i bitshållaren är fjäderbelastad och åker in vid tryck. Bitshållarens yttersta främsta ytterdel är en försänkare.

Har dock inte riktig hunnit uppskatta den ännu, dels är den klumpig, sedan kräver den lite skärphet när man använder den.

Var hittar jag sådana där bitshållare? Borde väl finnas icke-maskin-beroende varianter? Låter toppen när man sätter golvlister...

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.