4 027 läst · 2 svar
4k läst
2 svar
festool TDK skruvdragare.
Jag pratede med Festoolrepresentanterna på Nordbyggmässan, och på min fråga om TDK:n (med handtaget "på mitten") kommer med den nya, borstfria motortekniken som finns i den nya c12:an, svarade de att de inte hade fått något sånt besked ännu från Tyskland. De sa att de aldrig får veta något mer än ett halvår i förväg, och att de själva tyckte att det var en naturlig utvecklig att TDK:n skulle komma med den nya motortekniken. Personligen väntar jag i så fall. Jag tycker inte om balansen i c12.
Har en TDK 12:a sen 1½ år tillbaka. Älskar den maskinen, då jag skruvar VÄLDIGT mycket med 30-75mm skruv. Balansen är perfektt och ihop vinkel manicken och chucken löser man de mesta uppgifter med en maskin i handen, tillbehören i bältet.
3 minus ger jag den dock.
Hade jag handlat den idag tror jag att jag hade köpt 15 voltarn istället, för stark är inte 12:an. Testa i butik innan du köper, den större kostar 1000:- mer plus moms och väger en del mer.
Känns dock trist att alltid veta att jag behöver asa med mig en 18 voltare då större skruv ska användas.
Batterierna är enormt känsliga mot kyla, vilket påverkar mig mycket då den vilar i bilen på nätterna.
Laddaren är väldigt känslig för rörelser, alltså själva lösningen för att ladda batterierna är kass rent ut sagt, för om man bara nuddar vid laddaren så kan mycket väl batteriet sluta laddas och när man upptäcker det när det e dags att byta batteri är *** så irriterande.
3 minus ger jag den dock.
Hade jag handlat den idag tror jag att jag hade köpt 15 voltarn istället, för stark är inte 12:an. Testa i butik innan du köper, den större kostar 1000:- mer plus moms och väger en del mer.
Känns dock trist att alltid veta att jag behöver asa med mig en 18 voltare då större skruv ska användas.
Batterierna är enormt känsliga mot kyla, vilket påverkar mig mycket då den vilar i bilen på nätterna.
Laddaren är väldigt känslig för rörelser, alltså själva lösningen för att ladda batterierna är kass rent ut sagt, för om man bara nuddar vid laddaren så kan mycket väl batteriet sluta laddas och när man upptäcker det när det e dags att byta batteri är *** så irriterande.
Jag köpte TDK 12 voltaren för ett halvår sen och var som ett barn på julaftonen när den kom.
Visst är den skön och bra att jobba med men jag vet inte....
Förmodligen en av de vassare på marknaden men den når inte upp till Hiltis motsvarande.Sf-121(?) har jag för mig den heter.
Den är klart svagare och batteriet räcker inte riktigt lika länge trots att båda ligger på 3ah.Det är en bra maskin men hiltin är fortfarande nr 1 för mig!
Bör tillägga att jag normalt är en Festo-fantast av stora mått!
Visst är den skön och bra att jobba med men jag vet inte....
Förmodligen en av de vassare på marknaden men den når inte upp till Hiltis motsvarande.Sf-121(?) har jag för mig den heter.
Den är klart svagare och batteriet räcker inte riktigt lika länge trots att båda ligger på 3ah.Det är en bra maskin men hiltin är fortfarande nr 1 för mig!
Bör tillägga att jag normalt är en Festo-fantast av stora mått!
Liknande trådar
-
Festool adapters skruvdragare
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Avslutad: Vinn en kraftfull skruvdragare från Festool
Tävling -
Festool DWC skruvautomat som skruvdragare?
Festool eller Mafell-skruvdragare?
NY Festool CXS Li 2,6-Set skruvdragare - Lund/Malmö
Säljes, Uthyres & Skänkes