1 949 läst · 8 svar
2k läst
8 svar
Festool SYS4 - nytt användningsområde!
Var precis och köpte en ny tom systainer som jag skall göra en insats i för diverse handverktyg bl a.
Tog med denna till konsum då jag bor nära Theofils och promenerar en del.
Och min upptäckt var att en systainer är ju faktiskt både shoppingkasse och shoppingkorg i ett!
Var en annan snickare som sneglade på mig och undrade vad fan jag höll på med, men det sket jag i och log brett!
Så alla ni festool-junkies! Låna ut den till frugan eller ta med den själv nästa gång ni går och handlar.
Detta kan även vara ett nytt argument för att få köpa mer festool-grejer, den oändliga mångsidigheten!
Tog med denna till konsum då jag bor nära Theofils och promenerar en del.
Och min upptäckt var att en systainer är ju faktiskt både shoppingkasse och shoppingkorg i ett!
Var en annan snickare som sneglade på mig och undrade vad fan jag höll på med, men det sket jag i och log brett!
Så alla ni festool-junkies! Låna ut den till frugan eller ta med den själv nästa gång ni går och handlar.
Detta kan även vara ett nytt argument för att få köpa mer festool-grejer, den oändliga mångsidigheten!
Och med några kylklampar i så är den en perfekt kylväska med *S*
/Kent
/Kent
Jag är nyfiken på instatsen, publicera gärna en bild på den färdiga skapelsen. Efter att ha gjort missen att köpa den som finns (kvalar lätt in på 10 i topp över sämsta köp jag gjort) så funderar jag på att göra en själv, men har inte kommit till skott ännu.
Kan bara hålla med dig! Jag har som tur aldrig själv köpt skräpet, men jag såg den på en mässa. Frågade Festool killen vad dom hade tänkt när de designade den. Hans svar var: Vet inte....ottot skrev:
Det går ju inte ha nån vettig hammare eller skruvmejslar med sig, bara småskit. Tror det blir bättre om man tar en sys 5 istället och låter allt "stå" i systainern. Ska t.ex. hammaren ligga ner som i Festools egen, tar den alldeles för mycket plats.
Kylväska! Det skulle vara kanon! Det bästa är väl att chipsen kan ligga överst också så dom håller sig hela...
Får prova på lördag då jag skall öla utomhus.
Den där färdiga insatsen såg ju bra ut på bild men jag kollade på den coh den funkar nog bara med exakt samma grejer som dom har på bilden. Den är ett fint exempel på att svälja utrymme med plyfa med lite random hål i, ingenjörerna har tänkt så mycket att det gått åt fanders.
Jag tänkte få plats med skruvdragare, spik, skruv, finlirsågar, hammare, tvingar, lim, skelettspruta, fogmassor och lite annat. Jag är en jävel på att packa tajt.
Tänkt att bli en serviceväska då jag gör mycket småsaker som ingen annan vill ta på sig.
Blir nog mer en fackavdelare med någon lyftbar insats. Kanske i aluminium, akryl och plyfa, man vill ju inte svälja utrymme. Har en del material liggandes så då brukar jag passa på att utnyttja det till något sådant här.
Får rita upp det i IronCad först bara så slipper jag göra en prototyp.
Får prova på lördag då jag skall öla utomhus.
Den där färdiga insatsen såg ju bra ut på bild men jag kollade på den coh den funkar nog bara med exakt samma grejer som dom har på bilden. Den är ett fint exempel på att svälja utrymme med plyfa med lite random hål i, ingenjörerna har tänkt så mycket att det gått åt fanders.
Jag tänkte få plats med skruvdragare, spik, skruv, finlirsågar, hammare, tvingar, lim, skelettspruta, fogmassor och lite annat. Jag är en jävel på att packa tajt.
Tänkt att bli en serviceväska då jag gör mycket småsaker som ingen annan vill ta på sig.
Blir nog mer en fackavdelare med någon lyftbar insats. Kanske i aluminium, akryl och plyfa, man vill ju inte svälja utrymme. Har en del material liggandes så då brukar jag passa på att utnyttja det till något sådant här.
Får rita upp det i IronCad först bara så slipper jag göra en prototyp.
ja det går nog åt att du är en djävel på det om du ska få in det där i en SYS 4:a....Öhman ST skrev:
Själv hade jag tänkt bygga en för dom vanligaste handverktygen (hammare, skruvmejslar, tänger, stämmjärn, vattenpass, vinkelhake, smygvinkel, multimeter etc.) i en SYS 4:a och sen ha skruvdragaren (+borr & bits) i en SYS 1:a at knäppa fast undertill. Får väl se när jag orkar ta tag i det....
Produkter som diskuteras: "smygvinkel"
Smygvinkel 200 SMV20 Hultafors
Mät vinklar snabb och enkelt
329 kr inkl moms
Läs mer
Jo, det är ju också en tanke. Försöker att få in alla mina verktyg i systainers för det är inget roligt alls med trehundra olika verktygsväskor som ramlar runt på hyllorna. Kanske inte trehundra, men mycket är det. I stora otympliga lådor och inte särskilt sorterat.
hittade en gammal tråd om egen inredning till systainer
http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/18932-verktygsvaeska.html
http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/18932-verktygsvaeska.html
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Festool MFT med skiva i 20 mm plywood, 2x1 m. 9995:-
Köpes, Hyres & Bytes -
Excenterslip - 3m xtract, festool ets ec, mirka deros?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Festool Systainer Rails - Var hittar man dem?
Festool CTL Midi - alternativ slang som inte kostar 2000:-
Festool- Köpa begagnat, vad ska man kontrollera och titta efter?
Verktyg, Maskiner & Fordon