Skulle behöva en bra slipmaskin för att avlägsna färg, färgflagor, ojämnheter på fönster, lister, dörrar, nischer för att slippa stå för hand med sandpapper.
Tittat på rotex 90 som kan dels excenterslipa för grövre avverkan, tänker mig på släta listverk, dörrar.
Samt deltasliphuvud för vibrationsslipning i hörn och detaljer. Tänker mig på fönster och svåråtkomliga hörn.

tror ni att det är en bra investering för att spara tid framförallt när man renoverar mycket gamla lägenheter ?
Tar gärna emot andra tips.

har redan en fein multimaster och en slipgiraff.
Nu behövs en liten smidig maskin som avverkar bra och kortar ner arbetstiden.

Jag tycker mer det låter som värme du behöver, försökt slipa foder med, visserligen dålig, slipmus men var ingen höjdare, även gammalt kit tenderar att sitta hårt och vara mycket besvärligt att avlägsna, jag köpte en speedheater för mina fönster och känns lättare än att slipa, mindre risk att skada befintliga profiler etc.

Tror det blev denna för mig:
https://www.leifarvidsson.se/speedheater-rapid-slim-fonsterlampa-med-verktyg
Borde komma fram till sommaren igen, tyvärr.

• Gilla
Daniel Barnaniel
  • Laddar…
J JFrisk skrev:
Jag tycker mer det låter som värme du behöver, försökt slipa foder med, visserligen dålig, slipmus men var ingen höjdare, även gammalt kit tenderar att sitta hårt och vara mycket besvärligt att avlägsna, jag köpte en speedheater för mina fönster och känns lättare än att slipa, mindre risk att skada befintliga profiler etc.

Tror det blev denna för mig:
[länk]
Borde komma fram till sommaren igen, tyvärr.
det är sant att en speedheater är bra om man vill få det trärent, kommer antagligen köpa en sådan också så småningom när man ska gå på utsidan på huset, verkar smidigt.

Jag personligen har så svårt att dra gränsen när det bara gäller att avlägsna det som är löst, när det som först var löst är borta är det alltid något nytt som sitter löst... men det verkar andra hantera bra med gott resultat.

Kan dock säga att en rotex även står på min "önske-lista", dock utan egen erfarenhet. Köper jag en lär det väl dock veckan efter annonseras en ny modell.

Nåja, ursäkta OT, hoppas någon kan svara på dina faktiska frågor.

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.