Är ute efter en ny kap och gersåg. Allt i allo och för att också kunnas användas för lite mer finlir.

Är Kapex KS 60 nåt att ha? Eller ska man satsa på något annat billigare och lägga mellanskillnaden på andra verktyg?

Förstår att det är mycket efter behov, men hade gärna hört era tankar.

Bosch GCM 8 SDE har ju liknande kapacitet.
Kapex'en verkar dock smidigare om man behöver transportera den.

K Kane skrev:
Bosch GCM 8 SDE har ju liknande kapacitet.
Kapex'en verkar dock smidigare om man behöver transportera den.
Kikat på Boschen och den är fin. Gillar också Bosch bord. Jag har inte tänkt transportera den så mycket dock inte i det här skedet i alla fall. Utan tänkt mer till husbygge och i ett enklare snickeri som jag har.

Går det ens att få tag på en Kapex?
Tycker den verkar slut åtminstone där jag letat.
Utan att ha egen info verkar den ju också vara den som har minst dåligt spånsug av gersågar (enbart från vad jag läst/sett på tuben och kan ha varit "sponsrade" uttalanden)

Köp en Festool om du har pengarna. Du kommer inte bli besviken.
Har en KS 120 privat och KS 60 på jobbet. Bordet är lite eljest men det är finurligt uttänkt som allt annat

• Gilla
Daniel Barnaniel och 1 till
  • Laddar…
N Nizztos skrev:
Går det ens att få tag på en Kapex?
Tycker den verkar slut åtminstone där jag letat.
Utan att ha egen info verkar den ju också vara den som har minst dåligt spånsug av gersågar (enbart från vad jag läst/sett på tuben och kan ha varit "sponsrade" uttalanden)
Verkar inte vara några problem att få tag i. I alla fall inte i Tyskland. Min lokala Beijerbutik har också om man är sugen på att betala 3500kr mer.

• Gilla
Nizztos
  • Laddar…
Har ägt en Kapex KS 60 sedan den kom ut och är väldigt nöjd.
Dock är det ju precis som sågen du söker, en såg för mer finlir och inget du kapar 90x90 i Ett snitt med.

Kör för det mesta min på ett Dewalt arbetsbord vilket jag tycker fungerar bra.

• Gilla
sin
  • Laddar…
Kapex smäller jävulskt mycket högre än allt annat jag provat iaf.

• Gilla
sin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.