Hej!

Ni som använder festools C12, hur sätter ni fast den i snickarbältet? Jag har sett att festool nyligen har kommit med en "snörupphängning", där ett snöre runt maskinens handtag kan fästas i en speciell hållare i bältet. Jag är dock inte så förtjust i den typen av lösningar, utan skulle hellre vilja ha ett helt vanligt hölster som passar C12ans speciella form. Någon som vet om det finns något sådant, eller har någon annan bra lösning?

//Daniel

Du kan inte köpa lite läder samt några nitar på Classe och svänga ihop något själv?

Milwaukee har en rackarns smart lösning på hur man fäster skruvdragaren i bältet:
LokTorS12TXCX500.jpg
Ni ser den lilla svarta metallgrejen ovanför handtaget? Med hjälp av den kan man bara hänga dragaren i en liten hållare som sitter i snickarbältet.

Tyvärr är det väldigt få maskiner som har det..

Det borde ju gå att fästa något slags snabbfäste på skruvdragarn.
En sån där till mobiltelefon som påminner om Milwaukeens är väl lite klen, men det finns ju för batonger och en massa andra saker.

Även Makita har en fullt fungerande hängare på sina LXT-maskiner (kanske inte på samtliga):
btd140large.jpg

Tycker Makitans krok fungerar bra. Var först rädd att man skulle tappa dragaren från stegen eller i den nylagda parketten men hittills har den suttit bra i bältet.

R
Tror nog de flesta märkena börjar uppfatta att vi vill hänga verktygen någonstans när vi klättrar i stegar eller dylikt.

Nu var det nog inte detta som var frågan utan mer att man ville ha hölster.. festa har som sagt också kroksystem... men inget hölster.

Tror nog att man får leta upp något som kanske går att använda helt enkelt.. finns nog tyvärr inget med den perfekta passformen för festool

Med C12:ans minst sagt "speciella" form är det väl kört med vanligt hölster... Kolla om du kan hitta en spikficka eller något annat tillbehör till snickarbälte som du kan stoppa den i. Jag tänker mig något kvadratiskt i läder som du kan skära av ett hörn på där chucken kan sticka ut.
Annars får du nog fixa en egen lösning.

MVH
Ronnie

Köpte ett upphängningskit från festool för ett par månader sedan och har använt det en del sen dess, har fungerat mycket bra. Nu har jag dock inte sprunigt upp o ner för tak, runt på ställningar och liknande, utan det har varit lite lugnare aktiviteter. Som vanligt var med festool så var dock prislappen rejält tilltagen.

jag gillar inte riktigt gummi snodden till c12 tycker den är lite ivägen för mina stora händer , plus är att man kan sätta den på stege

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.