Har samma modell ni visar och beskriver. Igår morses så hade vi ett väldigt kort strömavbrott på drygt 10 sek.
Tänkte inte mera på det, men senare under kvällen så tyckte jag det var grymt varmt på toagolvet. Då visade temperaturen vara 27 grader på T2 basic. Och den är inställd på att vara på 19.5 grader. Knepigt tyckte jag, sänkte till 19.5 på pilarna och tryckte ok.
Sen ett par timmar senare så visade den 28.4 grader och ännu varmare. Nu blev jag lite orolig att den hade pajat helt. Visst varmt var det, men så varmt vill man ju inte ha. Så fel på värmen är det inte.
Denna gång gjorde jag en fabriksåterställning och klickade fram 19.5 grader igen och gick o la mig. Var uppe under natten och kikade, fortfarande lika varmt och inte 19.5 utan 28.5 grader. Så nu på morgonen stängde jag av den helt och hållet.
Är det nån som har nån idé om vad som kan ha hänt?
 
W waiko skrev:
Har samma modell ni visar och beskriver. Igår morses så hade vi ett väldigt kort strömavbrott på drygt 10 sek.
Tänkte inte mera på det, men senare under kvällen så tyckte jag det var grymt varmt på toagolvet. Då visade temperaturen vara 27 grader på T2 basic. Och den är inställd på att vara på 19.5 grader. Knepigt tyckte jag, sänkte till 19.5 på pilarna och tryckte ok.
Sen ett par timmar senare så visade den 28.4 grader och ännu varmare. Nu blev jag lite orolig att den hade pajat helt. Visst varmt var det, men så varmt vill man ju inte ha. Så fel på värmen är det inte.
Denna gång gjorde jag en fabriksåterställning och klickade fram 19.5 grader igen och gick o la mig. Var uppe under natten och kikade, fortfarande lika varmt och inte 19.5 utan 28.5 grader. Så nu på morgonen stängde jag av den helt och hållet.
Är det nån som har nån idé om vad som kan ha hänt?
Ja det är reläet som har bränt fast. T2 röd kablarna är jävliga i startström vilket sliter mycket på termostaten.
Så även om nu termostaten försöker slå av värmen så leds strömmen fram till värmekabeln.
Du behöver byta termostat så löser sig problemet.

Finns lite tips som kan vara värt att läsa här.
 
K Kane skrev:
Bytte till NGR-DM igår, nu funkar det igen!
Hade samma problem, hade dit elektrikergrannen och vi båda konstaterade att T2-termostaten givit upp.
Köpte en annan med motsatt effekt, får ställa den på högsta värme för att få 20 grader
 
har också problem med termostat T2, den ger en kod U16 när man slår på,
vet någon vad U16 betyder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.