Varför blir inte en av mina slingor varma? Trodde att det var något fel på ställdonet och för att testa den tesen plockade jag av den. Nu har den stått utan i ett dygn och slangen är ändå kall.

Borde den inte ge på max när den är borta? Har motionerat nålen och den sitter inte fast.

• Golvvärmesystem med termostatdon och rörkopplingar; ett don är borttaget för felsökning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av ett vitt termostathuvud på ett rörsystem, märkt med CE och tekniska specifikationer, diskussion kring värmeproblem i slinga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vilken temperatur är det i övre fördelaren?
I nedre fördelaren är det 29-30⁰.

Vilken framledningstemperatur är det ut ur "pannan"?

Finns det någon golvvärmeshunt?

Vad är det för cirkulationspump?
Vilken hastighet går den på?

Prova med att banka med hammare på röret där ventilen är, det ska ruska om ordentligt och det håller. Piggen trycker på en kägla och den kan ha kärvat till sig. En klassiker med alla dessa ventiler, att dom kan kärva/fastna i stängt läge efter en sommar, då det inte behövs värme.

Demmpa Demmpa skrev:
Vilken temperatur är det i övre fördelaren?
I nedre fördelaren är det 29-30⁰.

Vilken framledningstemperatur är det ut ur "pannan"?

Finns det någon golvvärmeshunt?

Vad är det för cirkulationspump?
Vilken hastighet går den på?
Oj

Svåra frågor till vilka jag har noll svar. Ska se om jag kan hitta bra svar imorgon.

J jonaserik skrev:
Prova med att banka med hammare på röret där ventilen är, det ska ruska om ordentligt och det håller. Piggen trycker på en kägla och den kan ha kärvat till sig. En klassiker med alla dessa ventiler, att dom kan kärva/fastna i stängt läge efter en sommar, då det inte behövs värme.
Ska testa

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.