Golvbrunn i badrum med synlig väv och klämring, icke centrerad montage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Golvbrunn med synlig väv under klämring ej centrerad i badrum under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hej,


Jag håller på att renovera mitt badrum o det har varit en liten pärs med vald entreprenör. Men nu till frågan; ser denna golvbrunn verkligen ut att vara rätt monterad? Både gällande tätskikt, manschett o klämring? Den är inte centrerad, men om jag läst på rätt är det inte ngt problem. Skall väven nedan synas så mkt? Skall det vara så? Skall det ej vara ngt lager med puts el liknande ovan så väven (heter säkerligen ngt annat) inte kan gå sönder? Är detta vattentätt?

Ledsen för min okunskap men samlar på mig klokhet löpande o så tacksam för Er hjälp!
 
T
Nej, väven ska inte täckas med någonting och nej det gör ingenting att klinkerramen är förskjuten bara man kan få upp vattenlåset. Så inga konstigheter vad jag kan se.

Om det är nyrenoverat varför är där så skitigt undrar jag mer över och vad var "pärsen" med firman du anlitade?
 
T tank77 skrev:
Nej, väven ska inte täckas med någonting och nej det gör ingenting att klinkerramen är förskjuten bara man kan få upp vattenlåset. Så inga konstigheter vad jag kan se.

Om det är nyrenoverat varför är där så skitigt
T tank77 skrev:
Nej, väven ska inte täckas med någonting och nej det gör ingenting att klinkerramen är förskjuten bara man kan få upp vattenlåset. Så inga konstigheter vad jag kan se.

Om det är nyrenoverat varför är där så skitigt undrar jag mer över och vad var "pärsen" med firman du anlitade?
undrar jag mer över och vad var "pärsen" med firman du anlitade?
Hej, tack tank77 för ditt svar :). Så det kan inte utgöra ngn risk att det blir hål etc i väven (som jag antar är manschetten?) och det då utgör en risk för fukt? Tänker när man städar etc. Jag kan vara fel ute. Tänker så tätskikt och så håller.


Pärsen är lite det du nämner med att jag på egen hand behövt städa ett antal ggr då det varit smutsigt o stökigt. Sedan har en del andra saker som önskad kakling, eldragning o ngr installationer behövt påminnas om ngr ggr men ändå blivit fel. Men jag hoppas vi kommer i mål snart. Så tacksam för Er hjälp!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.