6 202 läst · 7 svar
6k läst
7 svar
Felkod 50 på IKEA Skinande diskmaskin
Hej! Diskmaskinen SKINANDE inköpt 2016 hos IKEA. Fungerat utan några problem tills nu. Felkod 50 på displayen. Finns inget om det i manualen. Vad kan det vara? Har undersökt och gjort rent filtren i botten av maskinen. Samma felkod efter rengöringen. Vad kan felet vara? Använder bara multitabletter. Normalhårt vatten. Vad kan jag undersöka själv och vad bör en fackman göra för att lösa problemet?
Ta ut den, ta den till badrummet och kolla når den kör. Ligger det vatten i bottenplåten så har översvämningsskyddet redan trätt in. Annars får du kolla och se var det läcker eller inte flödar som det ska. Tänk på att det är 230V överallt så inget pill.
Hej! Det visade sig att det var en liten porslinsbit i pumpen. Jag ringde IKEA och fick numret till den närmaste vitvaruverkstaden som gör jobb för IKEA. De kom efter 2 dagar. Med RUT blev det 1038kr. Det var det värt istället för att jag skulle börja pilla med maskinen. Tack för tipset i alla fall!M Masthugg skrev:
Jag fick min reparerad av Västkustens Hushållsservice i Varberg, tel. 0340-675520, som kom ned till Falkenberg och fixade vår Electrolux diskmaskin. Du kan ringa till IKEAs kundtjänst för vitvaror och få nummer till Electrolux serviceverkstad nära där du bor.M Masthugg skrev: