På en stor webbutik som riktar sig mot alla möjliga målgrupper (ej nischade på verktyg) såldes ett verktyg för nära 85 % av ordinarie pris. Jag la en beställning och tog snabbaste fraktalternativet. Dagen efter hade jag verktyget i handen.

Priset hann ändras till rätt pris 30min efter att jag lagt min order.

Vad kan hända nu? Det har gått över en vecka nu utan att jag har hört något. Haft grejerna i sju dagar.

Alltså en del av mitt samvete är lite skadat medan den andra delen är skitglad. För jag köpte fem.

Dom som inte beställde med snabbaste fraktalternativet har fått mejl om att det blivit fel och att dom kan få köpa produkten till ordinarie pris.
 
  • Gilla
Sannjjon och 2 till
  • Laddar…
Antar att inget händer, för du har betalat också?
 
  • Gilla
klaskarlsson och 2 till
  • Laddar…
Japp.
 
Affären är gjord precis som vanligt bortsett att jag vet vilket underpris det är.
 
Nyfiken såklart, vad var det för verktyg? Och 5st?
 
Gjorde samma sak för 2 veckor sen på en av de största nätbutikerna för vitvaror. Bosch dammsugare med 87% rabatt. Betalade drygt 300:-/st, köpte 2 enkom för att de var så otroligt billiga. Dagen efter kostade dom 2400:- igen. Inte hört nåt men det kan ju ha varit en drive den dan bara. Kändes bara som en så sjuk sänkning av priset. Betalade direkt vid beställning och grejorna kom som förväntat.
 
  • Gilla
Sannjjon
  • Laddar…
Dustin gjorde en sådan miss för närmare 10år sen. De råkade ha pris 0:- för ett 4Gb CFminne som normalt kostade över 600:-. Jag kollade snabbt köpeavtalet och gjorde direktbetalning så jag fick 10st för priset av frakt. Uppenbart fel pris men de kunde inte göra något. Kompisar som köpte mot faktura fick mail med fråga om de ville köpa till rätt pris. Så grattis till billiga verktyg.
 
  • Gilla
Nefrums och 4 till
  • Laddar…
Gött! Så har jag också tolkat det :)

Blev drygt 1000kr för dessa :surprised:

Stapel med nya Bosch verktygslådor i ett vardagsrum, indikerar nyligen gjort inköp av byggverktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
CCPusher och 44 till
  • Laddar…
Chrissofsweden skrev:
Gött! Så har jag också tolkat det :)

Blev drygt 1000kr för dessa :surprised:

:beer: :beer: :beer: (y) (y) (y) :beer: :beer: :beer:

Nu har du till hela familjen, vilket fredagsmys ni kan ha....
 
Redigerat:
  • Gilla
thorflot och 4 till
  • Laddar…
Chrissofsweden skrev:
På en stor webbutik som riktar sig mot alla möjliga målgrupper (ej nischade på verktyg) såldes ett verktyg för nära 85 % av ordinarie pris. Jag la en beställning och tog snabbaste fraktalternativet. Dagen efter hade jag verktyget i handen.

Priset hann ändras till rätt pris 30min efter att jag lagt min order.

Vad kan hända nu? Det har gått över en vecka nu utan att jag har hört något. Haft grejerna i sju dagar.

Alltså en del av mitt samvete är lite skadat medan den andra delen är skitglad. För jag köpte fem.

Dom som inte beställde med snabbaste fraktalternativet har fått mejl om att det blivit fel och att dom kan få köpa produkten till ordinarie pris.
85 % av eller under ord.pris? Grattis om det senare! :)

Edit:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=3978891
209:-, inte dåligt!
 
Redigerat:
Blir bekvämt som med flera skruvdragare med olika bits, du får köra alla 5 samtidigt med olika blad på ...
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Ska bi intressant att följa denna tråd, det var ju inte så svårt att lista ut vilken butik som sålt.
Får se om dom försöker hävda sina Köpvilkor eller om dom struntar i det, om dom bara hunnit sälja dessa fem maskiner och tar förlusten utan att bry sig ngt mer..
Hittade denna rad i köpvilkoren: Efter att en beställning bekräftats kan pris endast ändras på grund av omständigheter som vi inte råder över (t.ex. krig, naturkatastrofer m.m.) samt vid uppenbara felaktigheter i det angivna priset.
 
Har de satt fel pris, och du betalat så är det så! Det kan inte komma och säga efter och kräva nåt...

Grattis till en bra deal..!!
 
  • Gilla
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
Köpet är ju fullbordat, webbutiken kan inte göra ett skit.
 
  • Gilla
Dexter55 och 3 till
  • Laddar…
Som jag har förstått det så är det alltid butikens ansvar att ta rätt betalt. Det gäller såväl nätbutiker som fysiska dito. Köper du något på ICA och kollar kvittot i bilen och ser att de tagit 3 kr istället för 300 kr för oxfilén så har man som kund inget juridiskt ansvar att gå tillbaka och be dem rätta till det. Butiken kan heller inte kräva tillbaka varan eller mellanskillnaden. De kan vädja till dig med mössan i hand, men några krav kan de inte ställa.

Jag är inte jurist, men jag har för mig att jag läst om detta någon gång.
 
  • Gilla
Sannjjon och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.