Vi köpte frys siemens Gu15DA55 för ett tag sedan. Vi har ett platssnickrat kök med innanförliggande dörrar och lådor.
Men när vi monterat dörren på frysen och skjuter in den på plats går det inte att öppna dörren!
Vi trodde att gånggärnen skulle "putta ut" dörren så att den går fri från kringliggande trästomme/ram.
Någon som vet råd?
Har vi gjort eller köpt fel?

A
Låter som monteringsfel

electroluxaren skrev:
Låter som monteringsfel
Så här ser det övre monterade gångjärnet ut. Skåpet är utdraget en bit in i rummet. När dörrbladet är stängt går det att skjuta skåpet på plats.

• Metallisk skåpstödsbeslag öppet, vit skåpdörr, träram, inomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Metallfjädermekanism på dörr, möjligen dörrstängare, med synliga skruvar och slitage. Inomhusmiljö, lutande perspektiv.
    Skapa konto
  • Metallbeslag för ett skåp, delvis öppen låda, vit inredning, skruvar, trädetaljer, inomhusmiljö.
    Skapa konto
A
M musikulrika skrev:
Så här ser det övre monterade gångjärnet ut. Skåpet är utdraget en bit in i rummet. När dörrbladet är stängt går det att skjuta skåpet på plats.
vad säger monteringsinstruktionen för skåpet inte dörren

Ser inte ut att var ngn direkt radie på luckan och jag vet inte heller tjockleken men här kommer nödvändiga mått. Och för er del gäller väl den övre. Teknisk ritning, gångjärnsinstallation, möbelpaneltjocklek, rekommenderade glipmått, skademinskning, mått i millimeter.
Skapa konto

A
D DFYD123 skrev:
Ser inte ut att var ngn direkt radie på luckan och jag vet inte heller tjockleken men här kommer nödvändiga mått. Och för er del gäller väl den övre.[bild]
här blir det ju uppenbart att passbiten på gångjärnsidan inte finns på TS bilder

• Gilla
Kurtivan och 1 till
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
här blir det ju uppenbart att passbiten på gångjärnsidan inte finns på TS bilder
nej precis eftersom den är 60cm bred och BSH visar hur det ser ut med en 56 bred på ritningen trots att det är ritningen för en underbyggnadsvariant. Det hos TS obefintliga överhänget borde gynna eller har jag kanske fel

• Gilla
Kaqtuz
  • Laddar…
A
D DFYD123 skrev:
nej precis eftersom den är 60cm bred och BSH visar hur det ser ut med en 56 bred på ritningen trots att det är ritningen för en underbyggnadsvariant. Det hos TS obefintliga överhänget borde gynna eller har jag kanske fel
okay så denna produkten är inte avsedd för att stå inne i ett skåp vilket andra är när man skall ha en lös dörr på?

electroluxaren skrev:
okay så denna produkten är inte avsedd för att stå inne i ett skåp vilket andra är när man skall ha en lös dörr på?
Nej det där är en underbyggnadsfrys. 60bred står istället för en stomme

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.