Hej!

Ni där ute som har erfarenheter av Feins supercut. Kan ni inte berätta ite om era erfarenheter? Vad skiljer sig multimaster mot supercut etc?

Magnus (någon som vet om det går att hyra en supercut?)

Framförallt priset... ca 6500:- för en Supercut!
Supercut:en har starkare motor, mer ergonomiskt handtag (på nya modelen) och jag upplever att den vibrerar mindre. Bättre infästning för bladen som gör att dom inte kan vrida sig /rotera i maskinen. Detta har dock åtgärdats på den nya varianten av Multimastern som släpps i september.
Till Supercut:en medföljer en plåtlåda, och jag tror att det finns mer tillbehör till Supercut:en.

Summa sumarum: Vilken maskin man bör välja beror på vad man ska ha den till och hur mycket man skall använda den. Som yrkessnickare skulle jag köpa en Supercut som klarar tyngre uppgifter som t.ex. att kapa rent 22 mm spångolv under ett köksskåp. Visste jag att den bara kommer att användas till finlir och t.ex. kapa dörrfoder inför parkettläggning skulle jag välja en Multimaster med Top-paketet.

skulle främst använda den till att platsbytadelar i fönsterkarmar etc, menäven till köksmontage etc.

Tror nog MultiMastern täcker de flesta av dina behov. Har utsatt min MultiMaster för lite av varje och har aldrig upplevt den som otillräcklig i styrka, bara fantasin som sätter gränserna :)
När man väl börjat använda den så hittar man nya användningsområden hela tiden!

Någon som vet vad en multimaster kostar ren eller med snickarpaketet?

magnus

Vad är en Multimaster och vad är en Supercut? Finns det några bilder?

Nyfiken och vill alltid ha prylar som gör det lätt för mig.

:cool:

Check this out och förbered dig på en tunnare plånbok!
http://www.specmatools.se/

Jag-vill-också-ha-fastän-att-jag-kanske-inte-behöver-faktorn är STOR!!!

Vill ha!

Någon som vet om en festoolslang passar på den?

/Kent

Sur-masen skrev:
Check this out och förbered dig på en tunnare plånbok!
[länk]

Jag-vill-också-ha-fastän-att-jag-kanske-inte-behöver-faktorn är STOR!!!
Klart man vill ha en Multi. Vad kostar den? Kan man köpa den bit-för-bit? Dvs t.ex. först maskinen plus klinga för bilplåt osv.

Slangfästet är ju 27mm som på Festool...borde funka!

Pris? Multimaster TOP = billigaste jag hittade 2405:-/ink moms på ebay
Hittade faktiskt också en Supercut för 4400:-/ink moms i Tyskland.

Gud va jag är irriterad på att påslaget är så stort hos Generalagenter/Återförsäljare i Sverige!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.