Hejsan.
Vi skissar på ett ladhus runt 200m2 som vi skulle vilja bygga ute på landet.
Det är lätt att snöa in sig och tycka man har kommit på bästa lösningen, så därför skulle vi vilja ha lite feedback på våra ritningar.
Visa bilaga 213825Visa bilaga 213826Visa bilaga 213827
Vi skissar på ett ladhus runt 200m2 som vi skulle vilja bygga ute på landet.
Det är lätt att snöa in sig och tycka man har kommit på bästa lösningen, så därför skulle vi vilja ha lite feedback på våra ritningar.
Visa bilaga 213825Visa bilaga 213826Visa bilaga 213827
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Jag tycker det ser bra ut.
Men är fundersam över att det byggs med så stora ytor för enfamiljshus.
Detta exempel borde vara avsett för två föräldrar och två barn.
200kvm?
Jag får in samma funktioner på halva den ytan.
Dessutom tycker jag det ser märkligt ut med långväggen med bara små fönstergluggar, det är kanske norrväggen.
Det ger lite fängelse-bunker-känsla.
Men välkommen till forumet bis!
Vi är kanske inte (i alla fall inte jag) kända för att stryka alla medhårs
Men är fundersam över att det byggs med så stora ytor för enfamiljshus.
Detta exempel borde vara avsett för två föräldrar och två barn.
200kvm?
Jag får in samma funktioner på halva den ytan.
Dessutom tycker jag det ser märkligt ut med långväggen med bara små fönstergluggar, det är kanske norrväggen.
Det ger lite fängelse-bunker-känsla.
Men välkommen till forumet bis!
Vi är kanske inte (i alla fall inte jag) kända för att stryka alla medhårs
Jag tycker det är en attraktiv planlösning.
Några detaljer skulle jag ändra på. Dörr till tv-rummet så att ljudet av tvspel o dyl som når de olika sovrummen begränsas.
Skafferi och kontor skulle jag byta plats på och addera ett fönster till kontoret. Även om det är ett litet rum vill man ha ljusinsläpp vid ett skrivbord. (Jag är jätteglad att jag la till ett andra fönster i mitt 5 kvm kontor)
Försöka få in en wc i anslutning till entrén.
Några detaljer skulle jag ändra på. Dörr till tv-rummet så att ljudet av tvspel o dyl som når de olika sovrummen begränsas.
Skafferi och kontor skulle jag byta plats på och addera ett fönster till kontoret. Även om det är ett litet rum vill man ha ljusinsläpp vid ett skrivbord. (Jag är jätteglad att jag la till ett andra fönster i mitt 5 kvm kontor)
Försöka få in en wc i anslutning till entrén.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 912 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 912 inlägg
Det ser väldigt smalt ut kring de två toaletterna. Kolla upp vad tillgänglighetskraven säger om hur badrummet där nere ska vara utfört.
I tvättstugan är det nog mer praktiskt att ha tvätthon i ena änden av bänkytan så att man får en stor sammanhängande bänkyta.
I tvättstugan är det nog mer praktiskt att ha tvätthon i ena änden av bänkytan så att man får en stor sammanhängande bänkyta.