harry73 harry73 skrev:
Funkar klockrent
Man selekterar text och trycker på citera, sen går man till nästa inlägg och gör samma sak
Aaaaaaah ok då ber jag om ursäkt för min okunskap, och tackar för ödmjukast för tipset :)
 
Du spelar, som jag, för lite äventyrsspel för att hitta sådana dolda finesser. Undrar hur många det finns kvar som ingen ännu hittat? ;)
 
  • Gilla
Per Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Det känns fräscht, men saknar förhandsgranska inlägg knappen! Den är en väl använd "knapp" och en del av mitt liv sedan förra århundradet ;)

Samt verktygsknappen kunde väl vara över textrutan dit muspekaren ändå ska efter tryck!!?
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Den finns i samma menyrad som Senaste, Aktivitet, Deltagit... men lite mer till höger. Klicka på "Forumsök". Om du använder mobilen kan du scrolla sidledes i denna navigering.

Men nu när jag först testade så funkade den inte av någon anledning. Först när jag hade testat några fler gånger så funkade den. Konstigt. Jag fick först felmeddelande "Inga träffar hittades". Berätta gärna hur det går för dig.
Hej, Jag hittade det och det funkade nu. Tack! :)
 
Tokslut Tokslut skrev:
men saknar förhandsgranska inlägg knappen! Den är en väl använd "knapp"
Enkel lösning:
Spara meddelandet. Läs igenom.
Om du inte är nöjd så klicka på de tre punkterna (...) nere till höger. Denna meny visas:
Skärmbild av en meny med alternativen Redigera, Radera och Rapportera.

Redigera, ändra och spara.
Alternativt Radera om allt blev fel :)
 
  • Gilla
harry73
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Enkel lösning:
Spara meddelandet. Läs igenom.
Om du inte är nöjd så klicka på de tre punkterna (...) nere till höger. Denna meny visas:
[bild]

Redigera, ändra och spara.
Alternativt Radera om allt blev fel :)
Tackar! Jo, fick ju göra så ;)
 
Tokslut Tokslut skrev:
Tackar! Jo, fick ju göra så ;)
Jag gjorde det faktiskt själv alldeles nyss. En bildlänk funkade inte.
Så jag kopierade inlägget, och raderade det.
Ändrade sedan till att ladda upp en lokal bild och då blev det rätt :)

En fördel också: Förr kunde man inte ändra om man gjort fel med länkning till extern bild via redigera. Vi är nog många som fått med fel bilder, dublettbilder osv.
Genom att följa beskrivningen ovan undviker vi detta.
 
Ja, bilduppladdningen (och bildhanteringen) är betydligt enklare och bättre nu än tidigare. Och det funkar likadant i datorn respektive i mobilen vilket gör att man känner igen sig.
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Har märkt att jag ibland hamnar i fel läge när jag går in i en tråd, från tex senaste-fliken, hamnar en bit ner från det korrekta läget, dvs senaste olästa.

(Det kan ju hända att det beror på att jag testar iOS 11 beta 2 också, men det fungerade bra i beta 1)
[bild]

Ibland blir det bara lite fel:
[bild]
Det första felet du beskriver lyckas jag inte reproducera. Tycker det är konstigt att vi inte ser navigeringsraden på den bilden. Bra om du lyckas reproducera det felet på nytt. Berätta gärna vad du klickade på innan.

Det andra felet (att man kommer lite för långt ner) känner vi till men det har vi inte hunnit fixa.
 
richardtenggren
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Det första felet du beskriver lyckas jag inte reproducera. Tycker det är konstigt att vi inte ser navigeringsraden på den bilden. Bra om du lyckas reproducera det felet på nytt. Berätta gärna vad du klickade på innan.

Det andra felet (att man kommer lite för långt ner) känner vi till men det har vi inte hunnit fixa.
Har försökt återskapa det själv, men inte listat ut vad som utlöser det, det hände igen alldeles nyss, men lyckades inte återskapa det nå mer.

Märkte att när jag klickade ”Svara” under ditt inlägg så ”kastades” jag ner en bra bit på sidan, när ditt citat infogades i svarsrutan.
 
ullberg ullberg skrev:
"Forummenyn" hade jag gärna sett fäst under "Byggahusmenyn" så man slipper scrolla till toppen

För mig är forummenyn mycket viktigare (egentligen den enda jag använder) än BH-menyn så jag skulle lätt kunna tänka mig att ta bort BH-menyn
På begäran från över 40 medlemmar kommer vi inatt rulla ut en ny navigering som gör att du kommer åt forummenyn när du scrollat ner i forumet på datorn.
 
  • Gilla
Anna_H och 10 till
  • Laddar…
Kanon! Den har jag saknat :)
 
ullberg
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
På begäran från över 40 medlemmar kommer vi inatt rulla ut en ny navigering som gör att du kommer åt forummenyn när du scrollat ner i forumet på datorn.
Bra, går det att också lägga in den på förstasidan (byggahus.se) så man slipper extraklicket på forum i gröna menyn?

En annan sak: tidigare öppnades länkar i ny flik, numer i samma. Jag är iof inte någon vän av många flikar men kommer på mig hela tiden med att stänga ner fliken när jag klickat på extern länk och bli förvånad att jag inte kommer tillbaka till BH. Kanske kan det vara en inställning i profilen (samma eller ny flik)?
 
Appropå länkar så är det aningens irriterande att kategorierna i inläggen i listorna (senaste, följer etc.) är länkar. Det gör att jag (när jag surfar från mobilen) oavsiktligt hamnar i en kategori istället för i inlägget emellanåt. Detta tog det mig en stund att lista ut. Men det kanske bara är jag som har för tjocka fingrar :)
 
  • Gilla
larsbj och 1 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Appropå länkar så är det aningens irriterande att kategorierna i inläggen i listorna (senaste, följer etc.) är länkar. Det gör att jag (när jag surfar från mobilen) oavsiktligt hamnar i en kategori istället för i inlägget emellanåt. Detta tog det mig en stund att lista ut. Men det kanske bara är jag som har för tjocka fingrar :)
Jag gör samma sak och tycker också det är irriterande i mobilen när jag råkar klicka på forumnamnet istället för att komma in i tråden som jag ville.
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.