Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Nu har vi lagt till en liten grön gubbe som illustrerar vilka trådar du deltagit i.
Perfekt!
Nu känner jag mig riktigt bekväm med det nya. :)
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Då återstår väl bara möjligheten att klicka på den grå förhandsvisningstexten för att komma till första olästa inlägget även på mobilen?
 
Kanske inte det svaret du vill ha men jag rekommenderar dig att ändra inställningen för länkar i trådlistor från "Första inlägget" till "Första olästa inlägget".
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
@TowaTei, @Bo.Siltberg, @Hemmakatten:
Nu har vi lagt till en liten grön gubbe som illustrerar vilka trådar du deltagit i.
Lysande.
Borde jag inte fått en notis om att du taggade mig? Fick ingen och jag har inte stängt något vad jag kan se.
 
Har kört nya forumet nu en tid, och har som någon annan skrev bara kört och njutit, främst av snabbheten. En lyckad uppdatering jämfört med många andra webbsidor. Senast var det www.nkt.se jag var in på - de anstränger sig verkligen för att skrämma bort sina kunder!

Några önskemål har jag naturligtvis:

  1. Bredare sida (valbart)
  2. Visa fler inlägg per sida (i trådar och senaste) och knapp för att visa alla o mdet är väldigt många inlägg.
  3. Om man klickar på t.ex "Följer" och sedan backar, då är "Följer" fortfarande understruken som om den fortfarande vore aktiv.
  4. Mina egna startade trådar något svårfunnen, ja jag hade npg aldrig hittat den om jag inte fått hjälp.
  5. Funktion för "Läs senare" (t.ex genom att markera inlägget som oläst)
  6. Förhandsgranskning.
  7. Kunna ignorera trådar med given titel och även hela forumdelar (alltså en inställning där man kan ange forum och enskilda trådtitlar som man inte vill se under "senaste").
  8. De gamla smilisarna var snyggare.
  9. Knappen "uppdatera sökning" även i botten på sidan, för det är ju där man står när man vill göra en refresh.
  10. Ordningen på Tab-menyn eller vad den kallas. På mobilen är ju utrymmet i sidled begränsat så mitt önskemål är denna ordning: Forum, Följer, Senaste, resten
 
  • Gilla
tommib
  • Laddar…
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Lysande.
Borde jag inte fått en notis om att du taggade mig? Fick ingen och jag har inte stängt något vad jag kan se.
Jo, du borde ha fått en notis om det men jag misstänker att just den inställningen har blivit överskriven eller så är det en bugg. Får kolla upp.
 
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Har kört nya forumet nu en tid, och har som någon annan skrev bara kört och njutit, främst av snabbheten. En lyckad uppdatering jämfört med många andra webbsidor. Senast var det www.nkt.se jag var in på - de anstränger sig verkligen för att skrämma bort sina kunder!

Några önskemål har jag naturligtvis:

  1. Bredare sida (valbart)
  2. Visa fler inlägg per sida (i trådar och senaste) och knapp för att visa alla o mdet är väldigt många inlägg.
  3. Om man klickar på t.ex "Följer" och sedan backar, då är "Följer" fortfarande understruken som om den fortfarande vore aktiv.
  4. Mina egna startade trådar något svårfunnen, ja jag hade npg aldrig hittat den om jag inte fått hjälp.
  5. Funktion för "Läs senare" (t.ex genom att markera inlägget som oläst)
  6. Förhandsgranskning.
  7. Kunna ignorera trådar med given titel och även hela forumdelar (alltså en inställning där man kan ange forum och enskilda trådtitlar som man inte vill se under "senaste").
  8. De gamla smilisarna var snyggare.
  9. Knappen "uppdatera sökning" även i botten på sidan, för det är ju där man står när man vill göra en refresh.
  10. Ordningen på Tab-menyn eller vad den kallas. På mobilen är ju utrymmet i sidled begränsat så mitt önskemål är denna ordning: Forum, Följer, Senaste, resten
Som vanligt bra feedback. Många av punkterna finns med på att göra-listan. Men hur många som hinns med före semestern (som börjar om en vecka) vill jag däremot låta vara osagt. Hoppas och tror att "bredare sida" hinns med.
 
  • Gilla
sunqan och 1 till
  • Laddar…
Hur är det med besöksantalet, fick det ner lite med nya sidan för att därefter komma på sin vanliga nivå?
Själv var jag nära att lägga ner bh vid uppdateringen men nu funkar det bra igen
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Kanske inte det svaret du vill ha men jag rekommenderar dig att ändra inställningen för länkar i trådlistor från "Första inlägget" till "Första olästa inlägget".
Nej, det var fel svar. :cry: Varför kan man inte göra så att det funkar som på datorversionen av sidan? Det handlar ju bara om ytterligare en A-tagg. Inget som påverkar formatet eller utnyttjandet av utrymmet i övrigt.
 
Mer än 600 inlägg på tre veckor.
Snart dags att döpa om forumet kanske?

Bygga Hus -> Bygga Forum ;)

(Ursäkta midsommartrams, och glad midsommar alla!)
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
richardtenggren
Har märkt att jag ibland hamnar i fel läge när jag går in i en tråd, från tex senaste-fliken, hamnar en bit ner från det korrekta läget, dvs senaste olästa.

(Det kan ju hända att det beror på att jag testar iOS 11 beta 2 också, men det fungerade bra i beta 1)
Skärmdump av ett diskussionsforum med en textinmatningsruta och annonser för värmepumpar och ringar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ibland blir det bara lite fel:
Skärmdump av ett diskussionsforum med öppen tråd på byggahus.se via mobil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Martin_B
Någon annan som har upptäckt att när man har klickat på en bild i ett inlägg och sedan stänger den bilden så att säga, så hoppar man automatiskt längst upp till inläggets början?

Ganska så irriterande när det är en hel radda med bilder och man är mitt uppe i, eller mot slutet av bildlistan, och varenda eviga gång man trycker på ESC för att återgå till inlägget, så hoppar man automatiskt upp till början av inlägget!
Då måste man återigen börja leta igenom bilderna och lokalisera vilken bild man tittade på sist. Grymt irriterande tycker jag personligen.

Går detta att åtgärda? Förut så fungerade detta fint, och man kom alltid tillbaka till samma position som man befann sig på när man klickade på en bild från början.

(Använder senaste Firefox på Win10)
 
E Eddsson skrev:
Jag har stora problem med mobilversionen av forumet. om jag försöker gå in på en tråd så får jag "oj-sidan kunde inte hittas" 9 gånger av 10. Funkade klockrent innan uppdateringen.

Mobilens OS är Windows phone 10 och webbläsaren är MS Edge.
Funkar på alla andra forum.
@Eddsson och andra Microsofr Edge-användare. Detta ska vara åtgärdat nu.
 
Gillar nya versionen av forumet starkt men något jag saknar är att kunna citera flera personer till ett svar!

Det är fruktansvärt irriterande att behöva skriva 3 inlägg på raken för att svara 3 pers med citat, alternativt att klippa och klistra.

Glad midsommar!
 
harry73
Funkar klockrent
Man selekterar text och trycker på citera, sen går man till nästa inlägg och gör samma sak
C Carl-Jo-han skrev:
llar nya versionen av forumet starkt men något jag saknar är att kunna citera flera personer till ett svar!
Martin_B Martin_B skrev:
år detta att åtgärda? Förut så fungerade detta fint, och man kom alltid tillbaka till samma position som man befann sig på när man klickade på en bild från början.
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Eddsson och andra Microsofr Edge-användare. Detta ska vara åtgärdat nu.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.