Jag själv är väldigt dålig på färg och inredning så jag och sambon har diskuterat fram hur vi vill måla tillsammans. Jag fick dock fria händer i arbetsrummet och han fritt val i sovrummet. Jag är dock lite små rädd för hans färgval. Ha har valt en väldigt mörk blå. Liknande den mörkblåa på denna kartan.
Så lite feedback kan detbli bra med en sådan färg eller är det för vågat? För svårt att möblera till en sådan färg? Kommer det bli på tok för mörkt?
Eller hellre ha fondväggar till en sådan kulör?
Så lite feedback kan detbli bra med en sådan färg eller är det för vågat? För svårt att möblera till en sådan färg? Kommer det bli på tok för mörkt?
Eller hellre ha fondväggar till en sådan kulör?
Kan funka mycket bra i ett sovrum tycker jag. Men den kommer att ÄTA ljus, så vill ni kunna lysa upp ordentligt för städning blir det lysrör, eller vita möbler och textilier. Annars vill man väl gärna ha mörkt i sovrummet?
Ja det var lite den banan sambon var inne på att ha det mörkt och lugnt i sovrummet. Vi har ganska mörka möbler sängen är svartbrun och övriga möber är mahogny röda. arderberna är för visso vita Men min sambo hade en ide om att ljuset skulle kunna bli häftigt med spottar på väggarna. Jag r dock fortfarnde lite aaah över färgen känns som de kommer vara en färg explosion i det rumetAnna_H skrev:
Rummet känns mindre med mörk färg. Vi hade mörkblå i ett sovrum i förra huset. Målades om efter ett år eftersom 10lvm känndes som 7 pga färgen. Väggarna föll likson inåt. Jag skulle rek att ha en djärv fondvägg som test först...
Varför lägga sig i hans val om du fick fria händer i arbetsrummet?
Måla nu efter hans tycke...kanske han som vill måla om och inte du.....
Måla nu efter hans tycke...kanske han som vill måla om och inte du.....
Det var en bra poäng byggis. Om man skulle göra fondväggar hur kan det bli snyggast blått på väggen som är bakom sängen och väggen innerst i rummet och vitt vid fönster+garderobvägg? eller tvärtom? Rummet ser ut såhär,
Våran sängs huvudgavel kommer stå mot den väggen som nuvarande säng står längs med. Våran säng är en dubellsäng
Våran sängs huvudgavel kommer stå mot den väggen som nuvarande säng står längs med. Våran säng är en dubellsäng
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Därför att jag också ska sova i sovrummet och min sambo är lite ökänd för helt jäkla galna ideer för de är häftiga i hans huvud dock inte så häftiga i verklighetenEnk Projektet skrev:
Kanske bra att han få se resultatet av hans galna ideer då...i annat fall är det väl bättre att du tar hand om ytskikten och han får bestämma över allt annat?katten12 skrev:
Jo det hade varit lrorikt dock har jag inte lust att lägga ut extra pengar om de inte blir ra då pengar är knapert. Lättare att försöka göra det bra från början. Men av övrigas svar i denhhär tråden så verkar det bara som jag har lite färgfobi och att han inte alls valt nåt jätte hemskt. Lite därför jag vill ha lite feedback.Enk Projektet skrev:
Du som har erfarenhet är det svårt med möblemanget med den färgen? Alltså måste man ha väldig secifik färg på möblerna för att de ska funka eller funkar det mesta?MalinW skrev:
Du har ingen bild att lägga upp? så man kan få en upfattning om hur det kan se ut =)