hsd hsd skrev:
Kollade just, när jag i somras lämnade urdåligt omdöme på en restaurang, så är den borttagen och dessutom syns att det är väldigt glest med omdömen över huvud taget, 4 mån...1 år...4år,
det är ganska lätt att få bort dom dåliga omdömen

därför jag tycker det är så viktigt att folk på byggahus skriver vilket företag det är från början för att kunna varna andra men så är nästan aldrig fallet tyvär
 
M maria01 skrev:
det är ganska lätt att få bort dom dåliga omdömen

därför jag tycker det är så viktigt att folk på byggahus skriver vilket företag det är från början för att kunna varna andra men så är nästan aldrig fallet tyvär
Fast ibland kan det vara bra att vänta oxå, det är ju bl.a. ett påtryckningsmedel man kan ha.
Nu kommer vi ju publicera vem det är oavsett vilket, sen är det upp till företaget hur de vill framställa sig med arbetet och vår tvist.
 
  • Gilla
FreQa
  • Laddar…
M maria01 skrev:
för mellandagarna är ju slut
?
 
M Mortsken skrev:
?
Trots att firman ville ses i mellandagarna så har vi inte hört något från dom, jag trodde de skulle ha sina funderingar färdiga eftersom de ville ses.
Vi skrev iaf ett mail till dom nu och frågade om de hade något att säga. Senast 6/1 ville vi ha svar annars antar vi att de inte accepterar våra krav och kommer då gå vidare.

Har även noterat att en recension till är borta från Google, en dålig givetvis. Vet inte hur det går till - att deras dåliga kan försvinna men deras bra som de själv gjort (eller släktingar, byggchef, anställda, styrelsemedlemmar) kan få vara kvar.
 
lärjungen
H Hildor skrev:
De flesta av 5-poängarna är bara betyg, inget skrivet. Namnen är rätt lätta att känna igen om man kollar runt, 1-2 minuter på nätet ,så det är rätt genomskinligt. Jag vet att det ena betyget på 5 stjärnor fanns i begynnelsens tid då jag kollade runt efter företag och jag noterade då att det var en i styrelsen som skrivit det. La ingen vikt vid det då eftersom det bara var 1, idag hade man ju reagerat över det eftersom det är så många :rolleyes:
Jag vet att dom betygen med 5 är anmälda men inget händer (det skrev även han som fick sin 1'a borttagen).
Min gissning är att man inte kan be Google att plocka bort recensioner från andras sidor, om man inte själv representerar företaget som recensionen gäller.
 
jag hitta företag själv nu
lärjungen lärjungen skrev:
Min gissning är att man inte kan be Google att plocka bort recensioner från andras sidor, om man inte själv representerar företaget som recensionen gäller.
fast recensionera är ju på google
 
lärjungen lärjungen skrev:
Min gissning är att man inte kan be Google att plocka bort recensioner från andras sidor, om man inte själv representerar företaget som recensionen gäller.
Nä jag vet inte heller faktiskt..men isf torde ju funktionen att kunna anmäla en recension vara borta för alla utom företagsägarens konto?
Vet inte, bara vilda spekulationer.. :)
 
lärjungen
M maria01 skrev:
jag hitta företag själv nu


fast recensionera är ju på google
Ja precis :thinking: Hur menar du? Jag menar alltså att man inte nödvändigtvis kan be Google att plocka bort en recension som någon annan gjort, såvida man inte själv driver det företag som blivit recenserat.
 
lärjungen
H Hildor skrev:
Nä jag vet inte heller faktiskt..men isf torde ju funktionen att kunna anmäla en recension vara borta för alla utom företagsägarens konto?
Vet inte, bara vilda spekulationer.. :)
Jo. Antar att den funktionen finns för att kunna anmäla spam-artade recensioner eller liknande. Men Google kanske har ändrat sin policy också.
 
Jahapp - då har vi fått svar "från firman" eller rättare sagt deras juridiska ombud!
Nu sätter dom hårt mot hårt och försöker skrämma oss, snudd på andra saker oxå kan jag tycka.

Firman vill själv komma och fixa det sista jobbet (detta vill ju inte vi, som sagt, av redan förklarade orsaker), bidrar vi till att det fördröjs kan vi få stå för förseningskostnader. Sen kommer vi behöva betala fakturan NU (men det lär vi ju aldrig göra).
Sen skriver ombudet att jobbet skulle redan ha varit klart om det inte vore för förseningar som vi skapat - vilket inte är sant. Vi har ju kommunicerat hela tiden utan problem, det var bara besiktningsmannen som blev sjuk 2 ggr så därför dröjde protokollet från honom 3 veckor, men det ville ju både vi och dom själva se.. dessutom något som låg utanför vår makt att påverka.

Dom har heller inte lyckats läsa vad våra krav är, det var tydligen väldigt otydligt...?
Jag vet inte vad som är otydligt med att ex.vis skriva "vi vill att ni sanerar vår trädgård från ert skräp" eller "vi vill att annan firma kommer hit och sätter in nya fönster som passar samt gör om hela jobbet". Vet inte riktigt hur vi ska formulera oss tydligare :thinking: :crysmile:

Sen påtalade dom om den psykosociala arbetsmiljön hos oss. Där vi anses/anklagas/har sagts att vi gör: spionerar, ifrågasätter, tjuvlyssnar, allmänt kränker deras personal på deras arbetsplats.
:surprised::surprised::surprised: Alltså - vad ska jag säga? Vi är ju inte deras chef utan deras kund för det första..
De kommer hit till vårt hus och arbetar, vi är hemma mycket eftersom jag är mammaledig och sambon jobbat mycket hemifrån. Vi har pratat med dom under arbetets gång givetvis, för att fråga saker (ibland för att vi inte vetat och ibland för att vilja höra hur de tänkt), vi har påpekat saker vi varit missnöjda med (men det har dom ju oxå velat höra). De har ju aldrig själv sett eller sagt ett enda fel utan det har vi fått peka ut till dom, men nu verkar vi få "skiten för det".
Skulle vi gå omkring med hörselkåpor och stänga in oss i ett rum medan dom är här? Sen vet jag inte riktigt hur vi själva lyckas spionera i vårt eget hem?
Det var iaf tydligt av vårt 11 sidor långa mail hur vi agerat mot deras personal.

Dom menar på att om vi inte ändrar vårt beteende så kan dom inte komma hit o känna sig trygga o utföra det sista jobbet. Då är det vårt fel o då kan dom komma att häva avtalet och kräva oss på skadestånd. :surprised::surprised:

Jag skulle anta att vi har sett alla deras kort på bordet nu och det är som tidigare konstaterat, de har inget att komma med förutom skrämseltaktik.
Jag är lite fascinerad över att de orkar dra det så här långt, de har inte så mycket att komma med liksom..
 
  • Wow
  • Arg
  • Gilla
  • Haha
Ulf Peter och 8 till
  • Laddar…
Komiskt att dom ska försöka vända det till att NI gör fel när dom inte har kunskapen att utföra ett fönsterbyte.
Fram med namn på firman nu.
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Ofta ingår juridiskt ombud i hemförsäkringen. Kanske dags att ta till något sådant?

Lider med er. :(
 
  • Gilla
Hildor
  • Laddar…
andreascarlsson andreascarlsson skrev:
Ofta ingår juridiskt ombud i hemförsäkringen. Kanske dags att ta till något sådant?

Lider med er. :(
Vi har den juridiska biten säkrad men som du säger så ingår den även i en del försäkringar. Jag vet att vi har att det ingår så det känns som en extra trygghet också.

Ja det här blev som sagt en väldigt mycket längre resa än vad vi hade trott. Men med tanke på hur de beter sig o hur arbetet här ser ut så känns det inte okej att behandla folk/kunder så. Man ska kunna förvänta sig ett fackmannamässigt utfört jobb. Vi kommer inte ge oss i detta!
 
  • Gilla
TobiasStockholm och 1 till
  • Laddar…
Har ni kollat i er hemförsäkring vad ni har för rättsskydd? Det kan vara dags att ni själva letar efter ett ombud. Oftast är de behjälpliga med att skicka in ansöka om rättsskydd till hemförsäkringen. Det är viktigt att ni hittar en jurist/advokat som är van vid denna typen av tvister. Ni behöver inte anlita en direkt, ibland finns chansen till en timmes rådgivning, utan att ni förbinder er, för att de ska kunna ge en fingervisning om de kan ta sig an ert fall.
 
  • Gilla
Hildor
  • Laddar…
H Hildor skrev:
Jahapp - då har vi fått svar "från firman" eller rättare sagt deras juridiska ombud!
Nu sätter dom hårt mot hårt och försöker skrämma oss, snudd på andra saker oxå kan jag tycka.

Firman vill själv komma och fixa det sista jobbet (detta vill ju inte vi, som sagt, av redan förklarade orsaker), bidrar vi till att det fördröjs kan vi få stå för förseningskostnader. Sen kommer vi behöva betala fakturan NU (men det lär vi ju aldrig göra).
Sen skriver ombudet att jobbet skulle redan ha varit klart om det inte vore för förseningar som vi skapat - vilket inte är sant. Vi har ju kommunicerat hela tiden utan problem, det var bara besiktningsmannen som blev sjuk 2 ggr så därför dröjde protokollet från honom 3 veckor, men det ville ju både vi och dom själva se.. dessutom något som låg utanför vår makt att påverka.

Dom har heller inte lyckats läsa vad våra krav är, det var tydligen väldigt otydligt...?
Jag vet inte vad som är otydligt med att ex.vis skriva "vi vill att ni sanerar vår trädgård från ert skräp" eller "vi vill att annan firma kommer hit och sätter in nya fönster som passar samt gör om hela jobbet". Vet inte riktigt hur vi ska formulera oss tydligare :thinking: :crysmile:

Sen påtalade dom om den psykosociala arbetsmiljön hos oss. Där vi anses/anklagas/har sagts att vi gör: spionerar, ifrågasätter, tjuvlyssnar, allmänt kränker deras personal på deras arbetsplats.
:surprised::surprised::surprised: Alltså - vad ska jag säga? Vi är ju inte deras chef utan deras kund för det första..
De kommer hit till vårt hus och arbetar, vi är hemma mycket eftersom jag är mammaledig och sambon jobbat mycket hemifrån. Vi har pratat med dom under arbetets gång givetvis, för att fråga saker (ibland för att vi inte vetat och ibland för att vilja höra hur de tänkt), vi har påpekat saker vi varit missnöjda med (men det har dom ju oxå velat höra). De har ju aldrig själv sett eller sagt ett enda fel utan det har vi fått peka ut till dom, men nu verkar vi få "skiten för det".
Skulle vi gå omkring med hörselkåpor och stänga in oss i ett rum medan dom är här? Sen vet jag inte riktigt hur vi själva lyckas spionera i vårt eget hem?
Det var iaf tydligt av vårt 11 sidor långa mail hur vi agerat mot deras personal.

Dom menar på att om vi inte ändrar vårt beteende så kan dom inte komma hit o känna sig trygga o utföra det sista jobbet. Då är det vårt fel o då kan dom komma att häva avtalet och kräva oss på skadestånd. :surprised::surprised:

Jag skulle anta att vi har sett alla deras kort på bordet nu och det är som tidigare konstaterat, de har inget att komma med förutom skrämseltaktik.
Jag är lite fascinerad över att de orkar dra det så här långt, de har inte så mycket att komma med liksom..
Ni har visat ett fantastiskt tålamod och uthållighet utöver det vanliga.
Ni startade tråden i mitten på oktober.
Ni har fotodokumentation de har haft tillgång till.
Ni har anlitat besiktningsmän ett antal gånger.
Företagsledningen har varit på besök hos er och hade god möjlighet att konstatera bristerna ochförsäkra sig om att de utför ett godkännt jobb.
De har vid flera tillfällen försökt korrigera sina fel utan godtagbart resultat.
Allt är Fotodokumenterat.
2,5 månader och fortfarande inte godtagbart resultat.
Nästa steg:
Avbryt allt samarbete.
Meddela att det är ert beslut.
Anlita en ny byggfirma som kan utföra ett korrekt montage.
Fakturera merkostnader ni har haft.
Behåll levererade fönster/dörrar som gisslan tills ersättningsfrågorna är avklarade.
Lycka till
God fortsättning på nya året.
 
  • Gilla
andreascarlsson och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.