Vi planerar att skaffa en tvättmaskin men när jag skruvar loss ena kåpan i badrummet (se nr 1) ser det bara ut som att det finns en kabel som sticker fram. Jag försökte lysa upp i röret men kan inte se att det finns någon annan kabel där.
När jag skruvar loss den andra kåpan (se nummer 2) så finns alla dra (nolla, fas och jord) kablar och fint kopplade till sockerbiten. Problemet att en tvättmaskin kan inte stå på plats nummer 2 då toaletten skulle vara i vägen.
Så, vad gör jag om jag vill koppla in tvättmaskinen i plats nummer 1? Kan dom andra två kablarna ha dragit sig tillbaka i röret? Isf, hur får jag ut dom? Kan inte förstå varför man skulle dra bara fasen eller nollan på det viset utan dom andra kablarna när alla andra uttag i lägenhet är jordade.
När jag skruvar loss den andra kåpan (se nummer 2) så finns alla dra (nolla, fas och jord) kablar och fint kopplade till sockerbiten. Problemet att en tvättmaskin kan inte stå på plats nummer 2 då toaletten skulle vara i vägen.
Så, vad gör jag om jag vill koppla in tvättmaskinen i plats nummer 1? Kan dom andra två kablarna ha dragit sig tillbaka i röret? Isf, hur får jag ut dom? Kan inte förstå varför man skulle dra bara fasen eller nollan på det viset utan dom andra kablarna när alla andra uttag i lägenhet är jordade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tack! Efter du postade detta ringde jag hit en granne som har elektrikerfirma, mkt riktigt så var det en dragtråd så elektrikern var här och drog det iordningmacgunde skrev:
Bilden ljuger lite, men ja det är tight. Med fast installation så är det dock inom ramen för ok!Panor82 skrev: