Vi planerar att skaffa en tvättmaskin men när jag skruvar loss ena kåpan i badrummet (se nr 1) ser det bara ut som att det finns en kabel som sticker fram. Jag försökte lysa upp i röret men kan inte se att det finns någon annan kabel där.

När jag skruvar loss den andra kåpan (se nummer 2) så finns alla dra (nolla, fas och jord) kablar och fint kopplade till sockerbiten. Problemet att en tvättmaskin kan inte stå på plats nummer 2 då toaletten skulle vara i vägen.

Så, vad gör jag om jag vill koppla in tvättmaskinen i plats nummer 1? Kan dom andra två kablarna ha dragit sig tillbaka i röret? Isf, hur får jag ut dom? Kan inte förstå varför man skulle dra bara fasen eller nollan på det viset utan dom andra kablarna när alla andra uttag i lägenhet är jordade.

Skadad vit vägg med utsatt rör eller kabel, nummer ett röd färg, slarvigt penselföring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Öppen eluttag utan skyddsplatta, synliga kablar och terminaler, nummer två överst, mörk bakgrund.
Skapa konto
Badrum med vita plattor, duschdraperi, toalett, handfat, spegel och växt. Märkningar "1" och "2".
Skapa konto

Förmodligen en dragtråd från elcentralen, ring en elektriker så drar han eller hon fram en egen grupp till dosan.

• Gilla
hempularen
  • Laddar…
Panor82
Placeringen av tvättmaskin vid dosa 1 ser ut att bli väldigt nära duschen eller ljuger bilden?

• Gilla
udihow
  • Laddar…
macgunde macgunde skrev:
Förmodligen en dragtråd från elcentralen, ring en elektriker så drar han eller hon fram en egen grupp till dosan.
Tack! Efter du postade detta ringde jag hit en granne som har elektrikerfirma, mkt riktigt så var det en dragtråd så elektrikern var här och drog det iordning :)

Panor82 Panor82 skrev:
Placeringen av tvättmaskin vid dosa 1 ser ut att bli väldigt nära duschen eller ljuger bilden?
Bilden ljuger lite, men ja det är tight. Med fast installation så är det dock inom ramen för ok!

• Gilla
macgunde
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.