4 916 läst · 6 svar
5k läst
6 svar
Får man plugga igen utsuget i köket?
Hej!
Håller på och renoverar köket, har rivit alla skåp och den gamla fläkten som var kopplat till ett utsug ( En sån man bara öppnar och stänger som går på timer)
Ska inte ha några överskåp och en helkaklad vägg så därför vill jag ha en kolfilterfläkt istället.
Så jag undrar helt enkelt om man får plugga igen utsuget helt och putsa igen?
Eller blir det nå vajsing med ventilationen då?
Bor i bostadsrätt.
Om inte, nån som vet nåt alternativ till d fula vita ventilerna som brukar sitta.
Tack på förhand!
Håller på och renoverar köket, har rivit alla skåp och den gamla fläkten som var kopplat till ett utsug ( En sån man bara öppnar och stänger som går på timer)
Ska inte ha några överskåp och en helkaklad vägg så därför vill jag ha en kolfilterfläkt istället.
Så jag undrar helt enkelt om man får plugga igen utsuget helt och putsa igen?
Eller blir det nå vajsing med ventilationen då?
Bor i bostadsrätt.
Om inte, nån som vet nåt alternativ till d fula vita ventilerna som brukar sitta.
Tack på förhand!
Precis, och mängden luft som dras ut i hålet skall väl kunna justeras så att man inte har helt öppet och på så vis tvingar eventuella takfläktar att gå för fullt hela tiden och på samma gång försämrar ventilationen i övriga lägenheter.Demmpa skrev:
Exakt slacker, kan även tillägga följande:
Eftersom det är en imkanal (som delas mellan två eller fler bostäder) så ska den dels vara brandisolerad i hela dess längd, dels ska den vara rens- & inspekterbar i hela dess längd.
Eftersom det är en imkanal (som delas mellan två eller fler bostäder) så ska den dels vara brandisolerad i hela dess längd, dels ska den vara rens- & inspekterbar i hela dess längd.
Liknande trådar
-
hur får jag poolen ren igen?
Pool -
Hur kan jag plugga igen väggdosa till blandaren i badrummet?
Golv -
Köksbord klibbigt efter olja, hur får det "hal" igen?
Kök -
ASSAB DYBLOY 565 låshus. Låset haka upp sig på halvöppet. Öppnade låset men får inte ihop igen. En sprängskiss vore till hjälp. Tackar!
Fönster & Dörrar -
Plugga igen imkanal i kök
Kök