364 läst · 8 svar
364 läst
8 svar
Får jag som privatperson slänga lösull på återvinningscentralen?
M
Måstegöraalltsjälv
Allvetare
· Stockholm
· 58 inlägg
Måstegöraalltsjälv
Allvetare
- Stockholm
- 58 inlägg
Jag ska riva en liten sommarstuga på cirka 60 m2, upptäckte idag att de såklart tilläggsisolerat med lösull på vinden — JIPPIE!! 🤣
Kan jag slänga det på min vanliga återvinningscentral? Tänkte mest för att det flyger och yr så lätt i vinden.
Kan jag slänga det på min vanliga återvinningscentral? Tänkte mest för att det flyger och yr så lätt i vinden.
Ja det ska slängas på återvinningen, men du behöver transportera det så att du inte sprider det längs vägen..M Måstegöraalltsjälv skrev:
Våran anläggning så måste vi tömma säckarna ur sitt innehåll och slänga plastsäckarna på separat ställe eller återanvända dom..
M
Måstegöraalltsjälv
Allvetare
· Stockholm
· 58 inlägg
Måstegöraalltsjälv
Allvetare
- Stockholm
- 58 inlägg
M
Måstegöraalltsjälv
Allvetare
· Stockholm
· 58 inlägg
Måstegöraalltsjälv
Allvetare
- Stockholm
- 58 inlägg
Kommer att skala av taket med gripen på min Huddig 1260, tänkte därefter plocka ut lösullen med planerskopan som sitter på grävaggregatet bak. Lasta på mitt släp, lägga en tjock plyfa över, spänna ner så det blir kompakt och ej yr runt under transport.A AndersS skrev:
Estimerar att det är 30 m3 fluff, har ca 4 km till ÅVC.
De som jobbar på återvinningarna brukar oftast bara riktiga människor, och sådana går det att prata med. Visa innehållet i den första säcken, så lär du kunna slänga resten oöppnade.
Jag har en gång blivit tvingad att tömma en stror säck en blåsig dag, så nu vet de. ”Akta. Det är han med sågspånet, låt honom slänga hela säcken” hörde jag sist.
Jag har en gång blivit tvingad att tömma en stror säck en blåsig dag, så nu vet de. ”Akta. Det är han med sågspånet, låt honom slänga hela säcken” hörde jag sist.
M
Måstegöraalltsjälv
Allvetare
· Stockholm
· 58 inlägg
Måstegöraalltsjälv
Allvetare
- Stockholm
- 58 inlägg
👍Hep skrev:
De som jobbar på återvinningarna brukar oftast bara riktiga människor, och sådana går det att prata med. Visa innehållet i den första säcken, så lär du kunna slänga resten oöppnade.
😂👍
Det är därför man alltid kör med genomskinliga säckar.Hep skrev:
I vår kommun så SKA säcken inte slängas i med det sorterade skräpet:
Förbered ditt besök
Sorterar du redan hemma när du packar bilen kan ditt besök hos oss gå smidigt.- Sortera innehållet hemma i olika säckar
- Töm sedan dina sorterade säckar i rätt container
- Ta med säckarna hem om du vill återanvända dem eller släng dem i behållaren för säckar bredvid containern
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Ska man leva med uppfart i grus eller slänga på marksten?
Grund & Markarbeten -
Får man som privatperson som har AL behörighet byta huvudsäkring?
El -
Latexfärg glans 7 för privatpersoner? Färgråd sökes
Färg, Måla & Tapetsera -
Får man bygga tunnlar i Sverige som privatperson?
Bygglov -
Var slänga akrylfärg skrapad från väggarna?
Färg, Måla & Tapetsera