I mitten av december så blev 2 radiatorer kalla.
Jag luftade och väntade 1 dygn utan att få värme i dem.
Stängde av allt och lät stå 3-4 timmar och luftade igen men fortsatt är de kalla.
Började läsa här i en gamla tråda och en kille hade fått ett tips av en röris att tömma radiatorerna tills det kom varm vatten.
Jag provade detta och fyllde även på i systemet, in lopps rören blev varma men efter några timmar var det kalla igen.
Har motionerat pinnen och även monterat bort termostaten helt så att det är helt öppet.

Började lokalisera vart rören kommer upp ur betongen, hittade en trälåda som alla källarens radiatorer kom upp ur betongen.
Där kunde jag känna på rören, inkommande värme till alla radiatorer är varm, och även första röret som går till ett av rummen är varm, men det 2 som kommer efter den varma är kalla.
Det är även dessa 2 som blir lite varma när jag tömmer ut vattnet tills det kommer varmt.

Nån som har nått råd vad det kan vara för fel när jag nu snart efter 4 veckor inte får värme i dem.
På bilden ser ni det rör som är rött är varmt och de 2 rör med blått som är kalla, de rör framför är retur rören.

Har fjärrvärme som uppvärmning och har inte haft detta problem innan.
Lufta varje höst har jag fått göra men sedan har allt fungerat.

• Kopplingar av kopparrör med en varm rödmarkerad och två kalla blåmarkerade vid en vägg i olika färger. Returrör syns framför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur ser radiatorkopplet ut?

Vad är det för "panna"?

Var sitter det två radiatorerna i förhållande till alla andra?

• Gilla
lasseboy
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Hur ser radiatorkopplet ut?

Vad är det för "panna"?

Var sitter det två radiatorerna i förhållande till alla andra?
Hej!
Kopplet tänker du på hur de är kopplade?
Från den bilden jag delat så går det egna rör till alla element i källaren.
Har fjärrvärme så det är Borås energis skåp med cirkulationen pump.
Det 2 som inte fungerar sitter i källaren.
Den högra på marken som har rött går till en minishunt för golv värme. (oxå källaren)
Röret som värmen kommer från är den längst till höger som är röd fyrkant på, som går upp i hörnet på bilden, den delar sig uppe i taket till tvättstugan, rören går på synliga i taket och det elementet är varmt. (oxå i källaren)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.