F
Danieldndnbd Danieldndnbd skrev:
Hänvisar till tidigare kommentar. Gud vad bittra ni är 😆
Kan bara hålla med dig, det suger fett med grannar som inte håller efter. Ser ut som det bor uteliggare och det sprider skitmycket ogräs och skit. Men att man får ge sig på inhängande grenar och rötter som växer in är en helt annan sak än ett krav på att hålla efter. Jag har exempel på ett par stycken trädgårdar som totalt havererat utöver vad som är rimligt, i ena fallet växte ett träd med en stam på 6-8cm mitt för ytterdörren. Det var, och är fortfarande total missär och det har pågått i runt 25år. Det går inte ens att gå runt till baksidan på huset, det är totalt igenväxt med buskar och träd på 6-7 meters höjd. Ogenomträngligt. Närmaste grannarna har klagat åtminstone de 10-12 första åren hos både de boende och kommunen utan antydan till framgång men faktum är att i takt med att naturen tagit över så är det numera mer som att bo granne med en skog och den totala misskötseln syns inte längre (och inte 1,5-plans villan på fastigheten heller).
 
  • Gilla
  • Haha
Erik_91 och 9 till
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Det som hänger över är en sak men ogräs på hennes egen tomt... Finns inga gränser vad folk vill lägga sig i.

Jag hade kontrat med att jag stör mig på dig och tänker klippa det som hänger över på min tomt så håll dig på din.👎😤
Tack! Sunt förnuft i mina ögon. Kontakt har skett och tar bara det som stör. Det på hennes tomt sprider sig till oss men jag plockar och donar, men lag finns hur det skall skötas.
 
  • Gilla
  • Haha
tompas11 och 4 till
  • Laddar…
Danieldndnbd Danieldndnbd skrev:
Tack! Sunt förnuft i mina ögon. Kontakt har skett och tar bara det som stör. Det på hennes tomt sprider sig till oss men jag plockar och donar, men lag finns hur det skall skötas.
Det är inte bara hennes som sprider sig till er utan en massa annat också. Regn faller säkert också på din tomt. Kan finnas möjlighet att överklaga....
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
MichelleW och 14 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Kan bara hålla med dig, det suger fett med grannar som inte håller efter. Ser ut som det bor uteliggare och det sprider skitmycket ogräs och skit. Men att man får ge sig på inhängande grenar och rötter som växer in är en helt annan sak än ett krav på att hålla efter. Jag har exempel på ett par stycken trädgårdar som totalt havererat utöver vad som är rimligt, i ena fallet växte ett träd med en stam på 6-8cm mitt för ytterdörren. Det var, och är fortfarande total missär och det har pågått i runt 25år. Det går inte ens att gå runt till baksidan på huset, det är totalt igenväxt med buskar och träd på 6-7 meters höjd. Ogenomträngligt. Närmaste grannarna har klagat åtminstone de 10-12 första åren hos både de boende och kommunen utan antydan till framgång men faktum är att i takt med att naturen tagit över så är det numera mer som att bo granne med en skog och den totala misskötseln syns inte längre (och inte 1,5-plans villan på fastigheten heller).
Sorgligt. Kontaktar kommunen imorgon för att rådfråga gällande områdesbestämmelser m.m.
 
  • Haha
  • Arg
tompas11 och 5 till
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Det är inte bara hennes som sprider sig till er utan en massa annat också. Regn faller säkert också på din tomt. Kan finnas möjlighet att överklaga....
Kedjehus med fallande sluttning? Plockar ogräs dagligen så vad ska sprida sig ? Går könssjukdomar mot vinden tro?

Ogräset kommer från henne, stor väg sidan om men förstår smått vad du menar
 
  • Ledsen
Saaallss
  • Laddar…
Danieldndnbd Danieldndnbd skrev:
Kedjehus med fallande sluttning? Plockar ogräs dagligen så vad ska sprida sig ? Går könssjukdomar mot vinden tro?

Ogräset kommer från henne, stor väg sidan om men förstår smått vad du menar
Könssjukdomar? Du jag är inte säker på att du är i rätt forum. Visserligen kan man få det med från grannar .. (ej egen erfarenhet).
 
  • Haha
  • Gilla
Jenpet och 20 till
  • Laddar…
Danieldndnbd Danieldndnbd skrev:
Hej! Köpte kedjehus för 2 år sedan och har en äldre granne som låter träd växa in över gränsen och ogräs frodas på sin tomt som också påverkar oss.

Som högst har hon ogräs på 1,2m, högt räcke på 1400. Ser för jävligt ut, men måste man inte klippa ner och hålla det i schack ?

På bild nummer på är gräset uppe över 400mm.
Det där såg väl inte så farligt ut? Det ser ju ut att vara på grannens tomt?
Och det som ev. växer in på din tomt från grannens är ju bara att ta bort.
 
  • Gilla
MichelleW och 11 till
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Könssjukdomar? Du jag är inte säker på att du är i rätt forum. Visserligen kan man få det med från grannar .. (ej egen erfarenhet).
😆😆Missförstå mig rätt. Aldrig testat på. Så allt som blåser medvind kan vi skylla på andra länder? Hur ska det hårddras?
 
  • Haha
  • Gilla
tompas11 och 1 till
  • Laddar…
F
Danieldndnbd Danieldndnbd skrev:
Sorgligt. Kontaktar kommunen imorgon för att rådfråga gällande områdesbestämmelser m.m.
Ödsla inte din tid, det är lönlöst om grannen inte dumpar spillolja i dagvattnet.
 
  • Gilla
GlennB och 5 till
  • Laddar…
Danieldndnbd Danieldndnbd skrev:
😆😆Missförstå mig rätt. Aldrig testat på. Så allt som blåser medvind kan vi skylla på andra länder? Hur ska det hårddras?
Jag vet för fasiken varifrån roten kommer ifrån on grannen har en 8 gånger så stor på andra sidan staketet 😂
 
  • Haha
  • Ledsen
tompas11 och 1 till
  • Laddar…
wildeside
Danieldndnbd Danieldndnbd skrev:
😆😆Missförstå mig rätt. Aldrig testat på. Så allt som blåser medvind kan vi skylla på andra länder? Hur ska det hårddras?
Lite oansvarigt att klaga och fotografera grannens tomt så att det går att söka reda på vart det är.
Nästan värre än att som grannen skita i att klippa gräset.
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 8 till
  • Laddar…
Danieldndnbd Danieldndnbd skrev:
Sorgligt. Kontaktar kommunen imorgon för att rådfråga gällande områdesbestämmelser m.m.
Testa att driv det som dolt fel, granne, stod det med i besiktningsprotokollet?

Tror du har ett case. 👌
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Lilllen och 21 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Ödsla inte din tid, det är lönlöst om grannen inte dumpar spillolja i dagvattnet.
Vilken kommun bor du i ?

En fråga till dig, är jag ute och cyklar när det finns regler hur en tomt skall skötas ? Betyder lagar och sånt ingenting alls när man stöter på problem ?

La upp denna fråga just för jag var osäker men okunniga folk är snabba på knappen utan att det själv har kunskap inom ämnet.


Mvh
 
  • Haha
  • Gilla
  • Arg
tompas11 och 9 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Testa att driv det som dolt fel, granne, stod det med i besiktningsprotokollet?

Tror du har ett case. 👌
Driver du med mig nu? Helt omöjligt att driva igenom det i min värld 🙂
 
wildeside wildeside skrev:
Lite oansvarigt att klaga och fotografera grannens tomt så att det går att söka reda på vart det är.
Nästan värre än att som grannen skita i att klippa gräset
Inga lagar gällande det. Fotograferade trädet och himlen bakom.
 
  • Haha
Sernando
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.