80 455 läst · 897 svar
80k läst
897 svar
Får en hantverkare "salta" en faktura??
- Status
- Tråden går ej att kommentera.
Och p.g.a. detta exemplat är alla VVS:are ruttna och då får ingen ha de påslag man anser rimliga.Elkludde skrev:
Senast idag la vi golvvärme, Uponors system så det är ju bra grejer, när chefen fick detta uppdraget så informerade han direkt vilken timpeng det gällde då., d.v.s. något högre än normal.
Är detta fel anser du då?
Medlem
· södemanland
· 707 inlägg
Ja, efter som ni debbiterade tid för er lilla dagliga shoppingrunda. Då både tigersåg och gassvets inhandlades...sj6 skrev:Och p.g.a. detta exemplat är alla VVS:are ruttna och då får ingen ha de påslag man anser rimliga.
Senast idag la vi golvvärme, Uponors system så det är ju bra grejer, när chefen fick detta uppdraget så informerade han direkt vilken timpeng det gällde då., d.v.s. något högre än normal.
Är detta fel anser du då?
Varför skall timpengen vara högre när det installeras,bättre grejer om det nu var det ,klart det är fel:wow:sj6 skrev:Och p.g.a. detta exemplat är alla VVS:are ruttna och då får ingen ha de påslag man anser rimliga.
Senast idag la vi golvvärme, Uponors system så det är ju bra grejer, när chefen fick detta uppdraget så informerade han direkt vilken timpeng det gällde då., d.v.s. något högre än normal.
Är detta fel anser du då?
Suck... -"Er lilla dagliga shoppingrunda"? Kan inte utläsa om det är skämt eller om du verkligen menar att jag håller på så?Freddy_kruger skrev:
Bättre grejer? BRA grejer skrev jag, det är Uponor vi brukar använda i normala fall. Och tycker du det är fel så.. ja vad ska jag göra? Jag tycker inte det är fel utan jag inser att man få se hurdan marknaden ser ut, vilka förutsättningar som finns etc. Även om ni tycker det är hutlösa priser så blir vi inte rika iallafall....Elkludde skrev:
Men tydlig information/kommunikation från början dög då alltså inte ändå? Vi har ju inga dolda avgifter som ni tjatat och jag har sett poster som sagt att -"jag betalar gärna 700:-/h bara jag slipper dolda avgifter och påslag"
För fan...
Därför vi inte fick leverera, ja. Och vi är inte ensamma om att göra så och en del tar inte ens i grejer kunden köpt själv..Jugend skrev:
Mja . Snarare är det enbart kkl som gäller när jag köpt en blandare med montering (blandaren är väsentligt dyrare). I det fall där jag köpt varan och tjänsten separat gäller kkl mot affären och ktjl mot vvsarn.Thomas Lundquist skrev:
I båda fallen ska näringsidkaren åtgärda en reklamation av varan utan kostnad för konsumenten..
med brasklappen att det inte får bli oskäligt dyrt för näringsidkare.
Sett ur det perspektivet borde det inte spela nån roll för mig vilket alternativ håg väljer. Vvsaren i fall 2 borde dessutom bli glad över lättförtjänta 3000.
Men domstolar har ju ändrat sig förr... Skulle fall 1 istället dömas så att det är ktjl som gäller, så gäller den även blåndaren som då blir en del av tjänsten...
Det var det mest oseriösasj6 skrev:
SJ6 det kan bli andra tider o då saltar man inte då blir man inte så stor ,nu när det är brist på hantverkare för du tillhör väl dom,eller är anställd och rot avdrag så sväljer kunden det mesta
Om rörkrökaren levererat blandaren så får väl han stå för demontering och montering om den går sönder. Har du köpt blandaren själv så får du vackert betala rörkrökaren när han ska montera ner den för reklamation.
Här är ytterligare ett exempel på ett mervärde som motiverar ett påslag på materialpriset när man köper det från installatören.
Här är ytterligare ett exempel på ett mervärde som motiverar ett påslag på materialpriset när man köper det från installatören.
Får du tycka det då, ska det funka annars utan något som helst påslag på materialet så måste vi antagligen höja timpengen även på jobb vi får leverera... Jag ser inget fel i detta, det framgår tydligt innan jobbet påbörjas.Elkludde skrev:
Innan var det ju tydlighet ni efterfrågade men när det väl kommer till kritan så dög inte det?
Precis, om inte inköpsstället står för demontering och återmontering men då får man antagligen ligga ute med pengar.Nyfniken skrev:Om rörkrökaren levererat blandaren så får väl han stå för demontering och montering om den går sönder. Har du köpt blandaren själv så får du vackert betala rörkrökaren när han ska montera ner den för reklamation.
Här är ytterligare ett exempel på ett mervärde som motiverar ett påslag på materialpriset när man köper det från installatören.
Thomas Lundquist
Bannad
· Stockholm
· 745 inlägg
Thomas Lundquist
Bannad
- Stockholm
- 745 inlägg
Renoverare
· Skåne
· 8 495 inlägg
Jag hade velat se hur fort och enkelt t.ex Bauhaus hade fått ut en röris som hade åtgärdat ditt fel.thomasx skrev:Då uppstår skillnaden när blandarens termostat ballar ur och det bara kommer kallvatten ur duschen och du vill reklamera den. I butiken tar dom emot dig och din reklamation på studs, och fixar det förhoppningsvis utan problem. När hantverkaren hittar tid för att, utan ersättning, ta hand om din reklamation beror kanske inte bara på hur full hans kalender är..... sedan ska han ta den till butiken och så vidare....
Jag vet samtidigt att det nog kan vara svårt som Svensson att ringa en rörfirma som man anlitat en gång och få dem att sätta högsta prioritet på att fixa det.
Men har man haft en vettig totalentreprenör och t.ex utnyttjat dennas kontakter med rörfirma så hade det gått hur smidigt som helst och en sådan sak hade de stuckit emellan med...
Åtminstonde i MIN värld hade MINA rörisar gjort det utan tjafs... !!!
...och inte utan ersättning för hade du köpt blandaren av dem är det superenkelt för dem att reklamera detta till sin leverantör och då få löst problemet på ett väldigt enkelt sätt...