Hej
Jag bytte duschblandaren igår och nu kan jag inte få kallvatten från blandaren. Jag har försökt justera tempen enligt oras manual. Men fast jag har skruvat termostatskruven i botten så kommer det inte kallvatten utan bara ljummet vatten. Givetvis har jag plockat bort kåpan på vredet och justerat i själva justerskruven.
Samtidigt med duschblandaren bytte jag blandaren i handfatet som sitter på samma vattenledningar 1 meter från duschblandaren och den funkar felfritt.
Bägge blandarna förses med varmvatten från en varmvattenberedare som sitter i samma toalett.
Kall- och varmvattenledningarna kommer in i blandaren på rätt ställe.
Är det fel på duschblandaren? Hur felsöker jag detta?
Jag bytte duschblandaren igår och nu kan jag inte få kallvatten från blandaren. Jag har försökt justera tempen enligt oras manual. Men fast jag har skruvat termostatskruven i botten så kommer det inte kallvatten utan bara ljummet vatten. Givetvis har jag plockat bort kåpan på vredet och justerat i själva justerskruven.
Samtidigt med duschblandaren bytte jag blandaren i handfatet som sitter på samma vattenledningar 1 meter från duschblandaren och den funkar felfritt.
Bägge blandarna förses med varmvatten från en varmvattenberedare som sitter i samma toalett.
Kall- och varmvattenledningarna kommer in i blandaren på rätt ställe.
Är det fel på duschblandaren? Hur felsöker jag detta?
Redigerat:
Liknande trådar
-
Hur får man dra in varm-/kallvattenrör in i badrummet?
Vatten & Avlopp -
Få bort färg/tejp på plåt
Färg, Måla & Tapetsera -
Jag får varmvatten i kallvatten kranen i cirka 2-4 minuter och även i kökskranen ?
Vatten & Avlopp -
Kronofogden - visning av bostad - får ej fotografera
Juridik -
Hej! Jag har byggt ett nytt timmerhus som är målat med en öppen lasyr på utsidan. Jag undrar nu vad jag skall använda för färg på insidan.
Lösvirke & Timmerhus