Hej,

Vi leter efter ett badkar som ser ut ungefär som westerberg motion 160. Vet någon om det finns kar i den storleken (1580x1000) utan en massa tjafs (tjafs = bubbel) :D

Vi vill alltså ha ett helt vanligt badkar och inte ett bubbelbadkar!!

Har någon några tips om var man kan hitta ett sånt till vettiga pengar.

Var på badlagret i Halmstad men där måste man ha lite tur om man ska lyckas få ett badkar känns det som.'

//Johanna o Linus
 
JohannaoLinus skrev:
Hej,

Vi leter efter ett badkar som ser ut ungefär som westerberg motion 160. Vet någon om det finns kar i den storleken (1580x1000) utan en massa tjafs (tjafs = bubbel) :D

Vi vill alltså ha ett helt vanligt badkar och inte ett bubbelbadkar!!

Har någon några tips om var man kan hitta ett sånt till vettiga pengar.

Var på badlagret i Halmstad men där måste man ha lite tur om man ska lyckas få ett badkar känns det som.'

//Johanna o Linus
Kolla in danline.com. Där har du ett badkar som heter Porto. Säljs bla av comfort- butiken för ca 8500:-
 
Nu har jag fått hem hem ett badkar från badbaljan.net och allt flöt på bra med beställningen. Visst fick jag fel badkar (dom hade två olika storlekar på samma badkar) men det ordnades upp snabbt och smidigt via telefon och två dagar senare kom posten och bytte ut det gamla och levererade det nya.
Verkar vara bra kvalitet och priserna är mycket bra.
Jag köpte ett UMEÅ badkar för 5995:-. Ett likadant badkar från Comfornette kostar runt 11000:-.
 
liljper skrev:
Hej alla,

En liten sidofundering:
Vi skall lägga granab uppreglat golv i källaren, med CC30 under badrummet. Klarar golvspån och armerat flytspackel vikten av två badande i ett brummande massagekar för två - säg ca 450kg?

Nybörjare i husvärlden. är golvspån ihop med armerat flytspackel nåt starkt :confused:

//Per
Hoppas det, jag har ung samma förutsättningar! Jag körde ganska kraftiga armeringsjärn och ca 2-3 cm flytspackel. Ofta har man ganska många ben att fördela ut vikten på. Jag har ca 6-7 st.
 
hej,

har läst igenom en del av denna tråd och går i köptankar på nåt av karen från importlagret.Hade spanat in A818 men sen slog det mig att det måste gå i en helvetes massa varmvatten i en sån. Kollade det mned dem och det går i nästan 600 l. Jag har en luftpump med 165 liters beredare som jag kan kräma upp till 65 grader. Jag antar att jag därmed kan få ca 300 liter badvänligt vatten som max.,

Hur har ni dimensionerat era varmvattenberedare?
 
Hej, Är de kar som säljs av t.ex. badbaljan.net eller importlagret CE-märktad?
 
Någon som har erfarenhet av badrumsinredning. Går man till en vanlig handlare så kommer man lätt upp i 20000 för handfat/skåp spegelskåp men på tex trygghandel.se så kan man få liknande vara för ca 5000 kr. Är kvaliten så mycket sämre på dessa? Positiva och negativa erfarenheter vore väldigt kul att höra. :)
 
Hejsan

Är på jakt efter ett bubbelbad för två, hörnmodell där man sitter jämte varandra, asymmetrisk variant. Det som är viktigt är god kvalite och speciellt en bra massagefunktion för rygg och fötter. Det innebär t.ex. 6 stycken munstycken i ryggen, gärna med roterande funktion och booster (kompressor som pressar in luft i vattnet). Någon som kan tipsa om modell? Jag har fastnat för Westerbergs Ocean 170L, men den är lite dyr...
 
Halloj!

Om pris kontra kvalite och en "riktig" återförsäljare är ett item hade jag definitivt kollat på de badkar Hornbach säljer som sina egna. Köpte ett kar för två bredvidsittande för tolv lök. Visar sig vara nära nog identiskt med GAT Tibet, mellanspecat. Levereras av GAT och vårat har funkat riktig bra.

Saknar värmare, roterande munstycken och booster, men snyggt, enkelt relativt tyst och fin kvalite på konstruktion och finish.

//Per


thomasx skrev:
Hejsan

Är på jakt efter ett bubbelbad för två, hörnmodell där man sitter jämte varandra, asymmetrisk variant. Det som är viktigt är god kvalite och speciellt en bra massagefunktion för rygg och fötter. Det innebär t.ex. 6 stycken munstycken i ryggen, gärna med roterande funktion och booster (kompressor som pressar in luft i vattnet). Någon som kan tipsa om modell? Jag har fastnat för Westerbergs Ocean 170L, men den är lite dyr...
 
Ok, då ska jag kolla liten närmare på hornbach, tack för tipset!
 
QJossan skrev:
Någon som köpt badkar från autothek.com?
Väldigt intresserad av att höra omdömen :p

[länk]
Har inte handlat därifrån, och skulle inte göra det heller, i alla fall inte via postorder. Hemsidan inger inget förtroende alls, tycker jag.
 
rayab skrev:
Någon som har erfarenhet av badrumsinredning. Går man till en vanlig handlare så kommer man lätt upp i 20000 för handfat/skåp spegelskåp men på tex trygghandel.se så kan man få liknande vara för ca 5000 kr. Är kvaliten så mycket sämre på dessa? Positiva och negativa erfarenheter vore väldigt kul att höra. :)

Undrar lite över samma sak..ingen som köpt badrumsinredning?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.