Tror att 40 minuter är någon gräns för typ om du glömmer karet på eller så. Sitter man bara och har det bra så stängs det av såsmåningom. Har inte själv kört med värmaren då jag inte har 16A fram än.
 
Något nytt på den här fronten? Funderar själv på någon av 1600x1600 modellerna.. Någon som har köpt och trivs med nyligen?
 
Någon som har beställt från importlagret.com eller bathlife.se som kan berätta lite mer om kvalitén på badkaren? Vi bygger nytt hur och vill gärna sätta in ett schyst badkar men vill inte betala de hutllösa priser som man får göra i butik.

Finns det några andra bra internetbutiker som funkar fint så tar vi gärna emot tips om det också och gärna då en recension om de produkter ni köpt, lite plus och minus och om grejerna håller bra och så där!!

Tack på förhand

//Johanna och Linus
 
Intressanta former! Bubbelbadkar har helt klart blivit billigare. Vi var och tittade på liknande för några år sedan och dessa badkar var ännu billigare och tillverkades i asien. Tyvärr väldigt plastiga och mycket blingbling.

Det som är viktigt är att titta på systemen. Det är skillnad på "bubbelbadkar" och massagebadkar även om begreppen i sig är betydelselösa. Ett annat tips är att titta närmare på plasten.
 
Plast har välla alla nu, är välla bara gamla hederliga badkar som görs i emalj nu för tiden. Vårt kina-kar har iaf hållit färg och lyster bra i 2 år.
 
Hej alla,

En liten sidofundering:
Vi skall lägga granab uppreglat golv i källaren, med CC30 under badrummet. Klarar golvspån och armerat flytspackel vikten av två badande i ett brummande massagekar för två - säg ca 450kg?

Nybörjare i husvärlden. är golvspån ihop med armerat flytspackel nåt starkt :confused:

//Per
 
Någon som köpt/testat/sett karet "The Whale" från importlagret får gärna berätta.
 
Ett annat tips på billiga badkar....www.badlagret.se

Hafa och Westerberg, finns även andrasortering i butik, kan vara nån liten repa i emaljen på en sida man ändå ska ha mot vägg.
 
Hej

Vilken fantastisk tråd som har hållit sig flytande under 5 år.

Det låter som om kinakaren har utvecklats mer, med mera finesser nu än från början.

Ska bygga ett nytt badrum och funderar på ett A204E från importlagret. Någon som något positivt eller negativt att berätta om detta bubbelbadkar?

Jag önskar alla forumgäster en God Jul och ett Gott Nytt Byggår.

/Ellem
 
Redigerat:
sidekick skrev:
de har www adress www.badbaljan.net
.. Sorry :surprised: mna är nybörjare här......
Var det smidigt att handla därifrån? Trevlig personal,service?

Finns det andra som handlat från denna butik? Via internet?
Där är det enda stället på på nätet som jag hittat "vårat" badkar, "UMEÅ 150cm", nån annan som har hittat ett liknande badkar nån annanstans?

Direktlänk:
http://www.badbaljan.net/index.php?...=2393&option=com_virtuemart&Itemid=17&lang=sv
 
Redigerat:
Hej,
funderar på att köpa ett W0813 men är lite orolig för hur baddjupet är, detta är 640 högt medan t.ex. A304L är 810 högt. Jag är ganska lång och valde däför ett längt badkar (duhhh) men det är ju bra om inte vattennivän stannar vid naveln...

Någon som kan upplysa mig om baddjupet på detta eller andra badkar från importlagret?
 
Vi har ett A304L, angående baddjupet så irriterar jag mig på att det inte går att fylla ända upp. Det sitter ett överfyllnadsskydd bakom ratten för avloppet, kanske en decimeter under badkarskanten, har tänkt plugga det för att få lite extra djup, men det har inte blivit av. Jag är bara 180cm lång, så det är svårt att uttala sig om hur det funkar för någon som är riktigt lång, men jag har i alla fall en bit kvar till kanten med benen utsträckta, sitter man upprätt så hamnar då vattenytan någonstans strax nedanför axlarna har jag för mig...
 
Redigerat:
Har samma badkar som du Chips och har stört mig på samma sak, dock så har jag satt vanlig tejp över hålet som sitter på ratten så det rinner inte ut så snabbt men visst borde de kunna satt överfyllnadsskyddet högre upp.
Undrar hur man ska täta bakom ratten?

Annars har jag samma uppfattnings som dig, är 180 cm och sitter bra i det.
 
puffar liv i tråden igen :) måste ju hålla igång den..

har i ett par års tid funderat på att köpa ett importkar, nu är vi lite inne på en duschkabin då vi ska måla vårt badrum ( känns säkrare med kabin)

nån mer här som har badat i sina kar? eller duschat i sina kabiner? Lite info vore trevligt,,,
 
Är det någon som köpt detta kar?

Mvh
//Åer
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.