10 412 läst · 5 svar
10k läst
5 svar
Fanér - var?
Jag behöver täcksidor till mitt nya kök. Dessvärre har kökstillverkaren slutat tillverka just de täcksidor vi ville ha. Därför söker jag nu efter fanérskivor eller möjligen måttanpassad fanér. Vi är ute efter Teak, Eukalyptus eller liknande.
Nån som vet var man kan hitta det? Det måste ha fanér även på sidan.
Nån som vet var man kan hitta det? Det måste ha fanér även på sidan.
Det snyggaste är att beställa tunna sidostycken från ett snickeri då du även får dem kantlistade och färdiglackade. Om skåpen är demonterbara kan du även låta tillverka nya skåpssidor där du vill ha dem trä.
Men du kan säkert få köpa även faner på ett snickeri.
Men du kan säkert få köpa även faner på ett snickeri.
Kommer att sätta täcksidor ovan skåpar i köket nu och funderar över vilket material som är lämpligast?
Nånting säger mig att vitmålad unitskiva borde funka ganska bra? Har vitt kök i övrigt.
Men hur fäster man dessa på ett bra sätt? En tanke som jag har är att man sätter fast byggvinklar uppe på skåpen och sen målar lite magnetfärg på baksidan av täcksidan. Då bör de ju vara hyffsat lätta att montera ner om man behöver det?
Säg vad ni tror och tycker!
Mvh Micke
Nånting säger mig att vitmålad unitskiva borde funka ganska bra? Har vitt kök i övrigt.
Men hur fäster man dessa på ett bra sätt? En tanke som jag har är att man sätter fast byggvinklar uppe på skåpen och sen målar lite magnetfärg på baksidan av täcksidan. Då bör de ju vara hyffsat lätta att montera ner om man behöver det?
Säg vad ni tror och tycker!
Mvh Micke
Man skruvar täcksidan innifrån skåpet, hur enkelt som helst.Mieron skrev:
Liknande trådar
-
Nya fasadbrädor under fönster - för svårt?
Fasad -
Måla fasaden - 0, 1, 3, ...7 varv?
Fasad -
Golvvärme i källaren - Bör man lägga in platonmatta under isolering?
Värme allmänt -
Reparation i badrum - vem ansvarar för avstängning av vatten i BRF?
Vatten & Avlopp -
Vad gäller kring isolering av kondensslang från luft-luft-värmepump?
Värmepumpar