Jag hade tänkt måla i helgen med Falu rödfärg och det ska ev bli ca 2-3 grader ute på natten, går det att måla på dagen om det blir så pass kallt 12-15 timmar senare?

Lätt

Japp

Kanon och tack för hjälpen :)
Ska fortsätta måla idag fast det är bland det värsta jag vet....

Enk Projektet skrev:
Det värsta är att kakla och att städa!

Enk Projektet skrev:
Måla är tråkigt, men faluröd är bland det enklaste man kan måla med. Går väldigt mycket snabbare än alla andra färger.

Ska hem och måla snart och har planer på att prova spruta första lagret faluröd på min utbyggnad. Har hört att det är inte helt ovanligt...

På vilket sätt tycker du att det är enklare att måla med slamfärg?? Tycker det är den absolut sämsta färgen att måla med alla kategorier

norrbottenstorpet skrev:
...
Ska hem och måla snart och har planer på att prova spruta första lagret faluröd på min utbyggnad. Har hört att det är inte helt ovanligt...
Funkar inget vidare att spruta första målningen. Det skall borstas in. Vid ommålning av ladugårdar är det dock smidigt.

essends skrev:
På vilket sätt tycker du att det är enklare att måla med slamfärg?? Tycker det är den absolut sämsta färgen att måla med alla kategorier
Stryka lösa brädor horisontellt är ju smidigt. Måla takutskottens undersidor är dock hemskt. Mycket färg rinner ner längs armen in i armhålan. :D

Haha:)

Johan Gunverth skrev:
Stryka lösa brädor horisontellt är ju smidigt. Måla takutskottens undersidor är dock hemskt. Mycket färg rinner ner längs armen in i armhålan. :D
Jaaaaa att det gör... :D

Johan Gunverth skrev:
Ok, det kan jag hålla med om. Däremot upplever jag att just för att den är "vatten och mjöl" kräver den inte särskilt mycket arbete in i plankan för att få den på plats.

• Gilla
Johnlawton
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.