Hej på er.
Tänkte höra era åsikter kring fallet i vårt badrum. Är det bara jag som tycker att det är för lite eller är det för lite? Såhär ser det ut efter en dusch. Helt okunnig inom området. Nybyggt hus.
 
  • Badrumsgolv med stående vatten nära dusch och toalett, grå kakelplattor, fråga om avloppsfallet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vatten på badrumsgolv efter dusch med synlig duschslang och inget tydligt lutning för avrinning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
coconut
Så ser det inte ut i vårt hus med snarlika duschväggar. Men tätar listen i botten som den ska eller rinner vattnet upp genom fogarna?

När ni slutat duscha rinner vattnet undan då eller är det kvar nån timme?
 
coconut coconut skrev:
Så ser det inte ut i vårt hus med snarlika duschväggar. Men tätar listen i botten som den ska eller rinner vattnet upp genom fogarna?

När ni slutat duscha rinner vattnet undan då eller är det kvar nån timme?
nej listen tätar inte helt och hållet. Har funderat på att köpa en längre. Vattnet rinner undan ganska så snart skulle jag vilja säga. Det är just att det rinner ungefär som till på bilden och där stannar det. Jag tycker det är lite långt men det är möjligt att det ska vara så.
 
Tycker det ser normalt ut ifall det är som du säger att listen inte tätar ordentligt. Mät fallet så får du se hur mkt det är, en snabb googling säger att det ska vara 7-20 mm per meter inom duschen.
 
  • Gilla
kjork
  • Laddar…
coconut
K kjork skrev:
nej listen tätar inte helt och hållet. Har funderat på att köpa en längre. Vattnet rinner undan ganska så snart skulle jag vilja säga. Det är just att det rinner ungefär som till på bilden och där stannar det. Jag tycker det är lite långt men det är möjligt att det ska vara så.
Det ska ju rinna ner mot brunnen och inte stanna, men det kan ju ta en liten stund innan det rinner vidare.Tycker dock att det ser ut som det blir pölar hos dig. Går ju att testa vad som händer om man öppnar duschväggarna och spolar vatten så långt ut man kan med öppna dörrar.

Spontant är min tanke att tätningslisten sitter åt fel håll eller är dåligt monterad. När vi duschar kan man se hur det kan bli stora ansamlingar som stannar inne i duschens tätning innan det rinner till golvbrunnen. Men det rinner aldrig utanför duschen.
 
R
Har liknande i vårat JB-villan hus. Fick nya lister av duschhörns tillverkaren som är 40mm istället för 20.

Dock inte fått dit dom än.
Gissar på att de är samma kakelgubbe som gjort badrummen. Flytspacklade aldrig något fall utan körde på fallet som betong gubben gjorde i plattan
 
K
20x20cm plattor i duschen är ju inte oftimalt om man vill bygga ett vettigt fall utan några större fogsprång.
tom 15x15cm är på gränsen till för stort.

Mät fallet och se vad du har idag.
 
  • Gilla
istic och 1 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.