Hej!
Min tumlare slutade snurra, så jag demonterade den och insåg att den lilla spännrullen gått sönder. Sagt och gjort köpte jag en ny som jag fått hem.
Men när jag skulle få bort den gamla rullen så var det som att den var gängad, fick med polygrip sakta snurra loss den. Men den runda metalldelen som spännrullen sitter på är inte gängad. När jag sen pillar på den nya spännrullen så finns det ingenting som håller fast den. Är det någon del jag saknar, eller vad missar jag?
Min tumlare slutade snurra, så jag demonterade den och insåg att den lilla spännrullen gått sönder. Sagt och gjort köpte jag en ny som jag fått hem.
Men när jag skulle få bort den gamla rullen så var det som att den var gängad, fick med polygrip sakta snurra loss den. Men den runda metalldelen som spännrullen sitter på är inte gängad. När jag sen pillar på den nya spännrullen så finns det ingenting som håller fast den. Är det någon del jag saknar, eller vad missar jag?
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "polygrip"
Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer
du har ett spår längst ut på axeln där det skall sitta en sk. CG-säkringN nsandin skrev:Hej!
felet du haft är att det gått trögt vilket du märkte genom att du tycket den var gängad
gör ren axlen och smörj den med tunn olja
så länge remmen ligger rätt på motoraxlen behöver du inte cg-säkringen
så sätt bara ihop allt
Hej och tack för snabbt svar.returen skrev:
Ah jag fattar, så genom att den knappt snurrat har själva spännrullen snurrat runt istället och därför har plasten smält. Då ordnar jag lite olja att smörja med.
Däremot gällande säkringen, är du 100 på att den inte behövs? Dock googlade jag igår kväll lite mer på electrolux spännrullar än vad jag brukar gör en tisdags kväll, och det ser ut som att ingen har någon säkring. Så det känns rimligt.